100 webes bukta: mérés, elemzés
+ Hogyan változtass?
Mérés és elemzés: a weboldal és a közösségi felületek teljesítményének ellenőrzése – hibák elkerülése
Új videósorozatot indítottam, amelynek célja, hogy RÖVIDEN szóljon 1-1 webes kérdésről. Ezen az oldalon olyan témákkal foglalkozom, amelyek a méréshez kapcsolódnak.
A többi videómra az a jellemző, hogy alaposan körbejár egy-egy témát. Van, akinek ezekhez nincs türelme, vagy éppen ideje. Itt lehetőség van kisebb falatokban fogyasztani az online táplálékot.
Milyen témákat találsz itt?
- Jó, ha van Google Analytics / Search Console?
- Nincs Google Analytics / Search Console.
- Mik a hiúsági mérőszámok?
- A Google Ads mérési felülete nincs összekötve a Google Analyticssal.
- A Facebookon (egyéb felületeken) nem használjuk ki a statisztikai lehetőségeket, és így alacsony hatákonyságú a hirdetésünk stb.
Egyes témákhoz találsz hosszabb bejegyzéseket is, ezekre mindenhol hivatkozom linkekkel.
5. Van Google Analytics – de minek?
Oké, van Google Analytics fiókod. Használod valamire? Ha nem, akkor ez is egy webes bukta. A témáról már volt szó ebben a cikkemben, olvasd el azt is!
8. Hiúsági mérőszámok
Rengeteg lájkoló, óriási elérés? Vigyázz, lehet, hogy ezek a számok csak a hiúságodat legyezgetik! Ne felejtsd, a focit gólra játsszák!
Kapcsolódó cikkek, videók
- Egy háromrészes cikksorozat arról, minek, mivel és hogyan lehet mérni egy weboldal teljesítményét:
- Egy videó arról, hogyan dobjuk ki a pénzt az ablakon.
- Egy másik arról, mi is az a konverzió.
17. Nincs Google Analytics
Mindenféle adatot szolgáltat ez a felület, tehát eleve bukta, ha neincs telepítve.
Ebben a videóban viszont két további példát is felhozok azzal kapcsolatban, hogy MÁS mérési eszközök hatékonyságát hogyan lehet növelni ezzel a programmal – illetve ennek hiányában hogyan dohatjuk ki a pénzt az ablakon…
22. Nincs Google Search Console
A Google Analytics sokak számára ismerős, a Search Console viszont nem. Pedig olyant tud, amire neked nagy szükséged van: keresőoptimalizáláshoz nélkülözhetetlen, és máskor is jó, ha kéznél van.
26. Google Ads nincs összekötve Google Analytics-szal
Miért jobb, ha ezek össze vannak kötve egymással?
Hogyan mérhetjük a hirdetésünk vagy a weboldalunk hasznát? További videóim, cikkeim:
Mi a konverzió? Hogyan dobjuk ki a pénzt az ablakon? Hogyan mérjük weboldalunk teljesítményét? 3. rész
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.