Árvácska megújul 2. rész

Nagy örömömre szolgál, hogy bejelenthetem, élesben működik a Szentendrei Árvácska Állatmenhely megújult weboldala! Nézd meg, kísérd figyelemmel tevékenységüket, támogasd munkájukat, mert megérdemlik és nagy szükségük van rá! Az áttervezés folyamatáról szól egy másik bejegyzés is, olvasd el azt is.

A bejegyzés végén egy videót is megnézhetsz, amelyben az

  • előretervezésről, stratégiai gondolkodásról,
  • forgalomirányításról a weboldalon belül
  • és a mobilra optimalizált dizájnról is szó van!

Praktikus képválasztás bármilyen monitorméretre, platformra

Nagy hangsúlyt fektettem arra, hogy a fejezetek/témák háttérképei minden eszközön legalább valamennyire értelmezhető tartalmat mutassanak. Így nehezebb volt ugyan megfelelő fotókat találni, de megérte a többletmunkát!

Sajnos gyakran megesik, hogy az, ami asztali gépen jól néz ki, az mobilon egy üres, semmitmondó képpé zsugorodik. Ezzel kapcsolatban van egy másik cikkem, abban részletesen írok erről a kérdésről.

Mobilon is élvezhető képek

A címlapon a három főgomb színeit, a sárgát, türkizkéket és a mályvaszínt a vonatkozó aloldalakon is végigvittem a címsoroknál és az ikonoknál. Egyéb oldalakon pedig a logóhoz kapcsolódó, de sötétebb, jobban olvasható zöld színnel jelennek meg a címsorok.

A hírek és az örökbefogadható állatok adatlapjainál a (kiemelt) képek négyzet alakúak, így nem kell a különböző platformokra más-más arányú képeket szerkeszteni.

 

Statisztikai adatok gyűjtése + hívd az ADHAT vonalat!

Telepítettem a Google Analytics-ot és a Search Console-t. Kezdésként egy konkrét eseményt állítottam be, mégpedig az ADHAT vonalra kattintást.

Kérlek, minél többen hívjátok mobilról az ADHAT vonalat, hogy jó legyen a statisztika! wink SMS-t is küldhettek rá.
13600 (kattints rá)
utána 64 az egyesület kódja
500 Ft-ot kap az Egyesület minden egyes hívás után. (A szolgáltatás az Invitel, a Telenor, a Vodafone, valamint a Magyar Telekom vezetékes és mobil hálózatából érhető el.)

 

Mobilos élmény mindenek felett!

Az első részben azt saccoltam, hogy legalább a fele a látogatóknak mobilról jön. Hát nem már megint igazam volt??? Néhány nap statisztikájából máris kiderül, hogy kb. 60%-ban telefonról nézik az oldalt. Ezt az alkalmat is megragadom arra, hogy mindenkit meggyőzzek: a szöveget szöveges formában jelentesd meg a weboldalon, ne képként, plakát formájában, mert

  • az egyrészt a Google számára nem értelmezhető – így nem is kerül be a találati listába,
  • másrészt mobiltelefonon sokszor olvashatatlanul kicsik lesznek a betűk,
  • harmadrészt nem lehet bele kattintható elemeket tenni (pl. emailcím, telefonszám).

Rendszerezés, hatékonyság növelése

Előfordul, hogy a posztok több ember közreműködésével születnek. Amikor valamilyen esemény történik vagy adományt kap a menhely, akkor fotókat készítenek és természetesen utána írják meg a munkatársak a hozzátartozó bejegyzéseket. Ugyanez a helyzet a gazdikereső állatokkal is.

Mivel többeknek is van lehetőségük a weboldalra új híreket feltenni, ezért célszerű volt azt megoldani, hogy egy helyen, rendszerezett formában legyenek elérhetők az eredeti képek, a kicsinyített, vágott, tömörített verziók, illetve a szöveg. Erre a célra javasoltam egy Google Drive felület használatát, a kategóriáknak megfelelő mappaszerkezet kialakításával.

Egyedi 404-es oldal – az meg mi?

A 404-es hibaüzenet mellett általában ezt olvashatjuk: „Page not found” vagy „A keresett oldal nem található”. Vagyis vagy a link rossz, vagy megszűnt a keresett oldal.

A mi esetünkben ez gyakran előfordul, hiszen az új weboldal más menüpontokkal és menüszerkezettel rendelkezik.

A Google azonban még tárolja a régi linkeket és így azokra rá is kattintanak az emberek, ez jól átszik a Google Analyticsban (a képen jelölve). Ezt a kellemetlen helyzetet orvosolhatjuk egy egyedi 404-es oldal létrehozásával.

Ilyen áttervezett oldalak esetében olyan szöveget szoktam írni, hogy az oldal (és menüszerkezete) megújult, ezért nem található a keresett oldal. Így érzékeltetem, hogy nem hibás működésről van szó. Emellett mindig ajánlok valamit az érdeklődőnek: nézzen körül a menüpontok vagy a hírek bejegyzései között.

Az új menüszerkezet miatt egyes, a Google-ben tárolt linkek nem jók

Az új menüszerkezet miatt egyes, a Google-ben tárolt linkek nem jók.

"gyári" 404-es oldal, "az oldal nem található"

„gyári” 404-es oldal, „az oldal nem található”

Árvácska: egyedi 404-es oldal, amely tájékoztat és további olvasnivalót ajánl

Egyedi 404-es oldal, amely tájékoztat és további olvasnivalót ajánl.

Google Cégem – ingyen reklám!

A Google Cégem felületre is lecsaptam, mert ez eddig senkinek nem volt a tulajdonában. Szerencsére most már ez is az Árvácska fennhatósága alá tartozik, így egy plusz felület áll rendelkezésre arra, hogy meghirdethessék az aktuális eseményeket és az örökbefogadásra váró kutyákat, cicákat.

 

Posztolás automatizálása a közösségi felületeken

A közösségi médiában a jelenlét nagyon fontos, de sok időt vehet igénybe az, hogy minden felületre rendszeresen posztoljunk. Szerencsére megkönnyíthetjük ezt a munkát a folyamatok automatizálásával.

A Buffer ingyenes alkalmazásában a weboldalról azonnal bekerül a poszt vagy a gazdikereső állatok adatlapja a publikálandó elemek sorába. Sajnos az Instagramba nem lehet közvetlenül a weboldalról felvinni a posztokat, de a Buffer fiókban van erre is lehetőség, így az automatizálás itt is megvalósítható.

Miért jó mindez? Azért, mert időzíteni tudjuk a bejegyzéseinket, hogy akkor jelenjenek meg, amikor a közönségünk a legaktívabb. Sőt! Többször, több napon, napszakban is közzétehetjük mondanivalónkat egyfajta vetésforgóban, hogy minden érdeklődőhöz biztosan eljussunk.

A WordPress weboldal időzített bejegyzéseivel és a Buffer együttműködésével például a szabadságolás ideje alatt is folyamatosan információkkal láthatjuk el közönségünket.

Gyors oldalbetöltődés, magas technikai pontszámok

Ahhoz, hogy gyors legyen az oldalunk betöltődése többféle területen is optimalizálni kell a működést. Bár lehet tökéletes oldalt fejleszteni, a valóságban azonban nem biztos, hogy az meg fog felelni az igényinknek! Ezért bőven elég, ha „beérjük” a „majdnem tökéletes” eredménnyel.

Tárhely: erre érdemes odafigyelni. Az SSD tárhelyek például egyértelműen gyorsabbak. Emellett bizonyos tárhelyszolgáltatók jobb, míg mások rosszabb beállításokkal dolgoznak és sajnos néha nehéz változtatásra bírni őket.

Képek: elég sok helyet foglalnak el, erőforrást igényelnek. Ennek ellenére nem hagyhatjuk ki őket! Igyekeznünk kell a legoptimálisabbra méretezni és tömöríteni őket.

Kód tömörítése, optimalizálása: ez bizony nagyon fontos, de Magyarországon nagyon kevesen foglalkoznak vele a webfejlesztők közül 🙁 Rengeteget számít!

Saját tárhelyről betöltött betűk: sok kicsi sokra megy, minden milliszekundum számít.

 

Sütikezelő bővítmény

Statisztikai adatokat gyűjtünk (személyes adatok nélkül), valamint beágyazott YouTube videók is megtalálhatók az oldalon, ezért szükséges a sütik megfelelő kezelése. Én a Webtoffee bővítményét használom, amely megfizethető, profi és szuper ügyfélszolgálat tartozik hozzá, ha netán szükség lenne rá…

google-barát oldal: technikai pontszámok
a lehetőségk optimális kombinálása a megfelelő technikai minőség érdekében

Miról van szó a videóban?

Előretervezés, stratégiai gondolkodás

Érdemes moduláris rendszerben gondolgodni és úgy felépíteni az oldalt, Így kisebb költségvetésből is hamar látható eredményt tudunk felmutatni, aztán lépésenként fejleszthetjük a honlapot.

Mobilra optimalizált dizájn

A látogatók minimum egyharmada mobilról nézi a tartalmat. A „szabadidős” tevékenységek esetében ez az arány 50% fölött is lehet! Ez már a „mobile first design” kora!

Hatékony forgalomirányítás így még fontosabb!

A videóban ezekről beszélek részletesebben – nézd meg!

 

A weboldalunk újratervezése kapcsán dolgoztunk együtt Ritával. Kemény munka, sok feladat, időnként nehéz percek jellemezték a kooperációt. A közös munka során Rita akkurátus, következetes, precíz és türelmes hozzáállása, fáradhatatlan munkája, a többiek munkára való ösztönzése, megoldáskereső hozzáállása és szakmai profizmusa meghozta gyümölcsét. Köszönjük!

Feleki Katalin

manager, Szentendrei Árvácska Állatvédő Egyesület

Bízom benne, hogy neked is tetszik a Szentendrei Árvácska megújult oldala. Kérlek, hívd az ADHAT-vonalat, illetve utalhatsz nekik bankszámlára is és egyéb támogatási lehetőségek is vannak – nézd meg weboldalukon!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This