Csöcsmettyű,

avagy minek neked a brandépítés?

Szóval hol hangzott el ez a csodálatos kifejezés?

A mellékelt kép mutatja, hogy a csöcsmettyű szóra semmilyen Google találat nem volt 2020. szeptember 3-án, amikor ezt a képet készítettem. Holott ez elhangzott egy jólismert filmben, véleményem szerint a magyar szinkron újabb gyöngyszeme ez a kifejezés!

Már több felületen is feltettem a kérdést, hogy melyik filmből származik ez a szó, és a helyes válasz az, hogy ez bizony A híres Ron Burgundy legendája (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy) című filmben hangzott el.

Ebből a cikkből kiderül, hogy mennyi idő alatt lehet elérni, hogy legyen találat egy kulcsszóra, egy videót is láthatsz a részletekről a cikk cége felé, és megtudhatod, hol található az Igazi Csöcsmettyű!

 

Mi köze ennek a filmnek/idióta kifejezésnek a brandépítéshez?

Ezen a kifejezésen keresztül be tudom neked mutatni azt, hogy mit is jelent a brandépítés a gyakorlatban.

Brandépítés: először nincs találat a Google-ban

Mi az a brand?

A brand alapvetően valami olyasmit jelent, hogy márka, egyesül benne a márkanév, a logó, az ezekhez tartozó színek, formák.

Ezen túl azonban azokat a képzettársításokat is magában foglalja, amelyek az emberek/vásárlók agyában jelennek meg, összekötik az egyes termékkategóriákat a márkákkal.

Tehát például, ha arra gondolunk, hogy de jó lenne egy hideg üdítőt inni, sokaknak be fog ugrani a Coca-Cola.

 

Miért fontos a brand a Google-nek?

A képen két idézet látható a Google meghatározó személyiségeitől. Ezekből kitűnik, hogy a Google jó ideje már fontos rangsorolási tényezőnek tartja brandet, a márkaneveket.

Azokat az oldalakat teszi a találati listák tetejére, amelyek az embereknek a legjobban tetszenek. Ez pedig jól lemérhető abból, hogy rákeresnek magára a márkanévre is! tehát például nem arra keresnek, hogy „futócipő”, hanem arra, hogy „Nike futócipő”.

Ezért a márkanévre történő keresések (azoknak a felhasználóknak a száma, akik a márkanevedre keresnek a Google-ban és rákattintanak a webhelyedre) száma hatással van a weboldalad helyezéseire a találati listákban.

A brand fontos a Google-nek - ezért kell a brandépítés

Miért fontos a brand az érdeklődőknek?

Ha egy új vállalkozást indítunk, akkor nem árt, ha van valamilyen jól megjegyezhető neve, logója, amivel jól elkülöníthető a versenytársaktól.

Az egyedi arculat, frappáns szlogen egyáltalán nem újdonság! Réges-régóta feltalálták ezt, a digitális korban is csak egy további elemmel bővült a paletta.

 

Brand, arculat + 1 elem: #hashtag

A közösségi médiában a hashtag-ek célja, hogy összegyűjtsék az 1-1 témakörhöz tartozó tartalmakat. Ha azt szeretnénk, hogy a mi bejegyzésünk is egy ilyen csoportnak, gyűjteménynek a része legyen, akkor hozzáadjuk a megfelelő hashtaget.

Egy ilyen gyűjtemény lehet a saját brand, márkanév, terméknév, tehát célszerű saját hashtaget létrehozni, és ezt használni mindenféle kommunikációban, hogy megismerjék azok, akik célcsoportunk tagjai.

Bár a vállalkozások többségének nem lesz Coca-Colához vagy Nike-hoz hasonló ismertségű márkaneve, a Google nem is várja el ezt.

Amit elvár, az a szakértelem bizonyítása egy adott területen. A célja az, hogy egy-egy témában az elismert szakértők tartalmai = weboldalai kerüljenek a találati listák tetejére, hiszen ezek a minőségi információk azok, amelyeknek a kereső emberek örülnek. A cél pedig az, hogy örüljenek, és a jövőben is a Google-t használják keresésre…

Ha a minőségi tartalom összekapcsolódik egy branddel, akkor egy idő után maga a cégnév (brandnév, márkanév) használata bizonyítja a tartalom színvonalasságát mind az érdeklődő, mind a Google szemében.

Ezek után mi köze ennek a Csöcsmettyűhöz?

A Csöcsmettyű kifejezést felfoghatjuk egy új brandnek, márkanévnek is.

Először 0 találat volt rá a Google-ben, aztán lett 5, amikor a közösségi oldalakon megfuttattam a kérdést, hogy melyik filmben szerepelt. (szept. 15.)

Amikor a videót, majd ezt a cikket is publikáltam (szept. 16.), beküldtem módosított webhelytérképet a Google-nek. Mostanra már meg is jelent a szó a keresési találatok között.

Kis lépés ez a brandépítés rögös útján, de láthatólag nem lehetetlen és nem is bonyolult.

 

Építsük együtt a Te márkádat!

Milyen cégnevet, domainnevet, arculatot, hashtag-et érdemes választani? Hogyan fogjál neki az építkezésnek? Nem kell, hogy értsél ehhez, a vállalkozó nem svájci bicska. Inkább bízd szakemberre: beszéljünk meg egy időpontot, én szívesen segítek neked!

találatok hashtag alapján
Brandépítés: találatok Youtube-videó alapján

Az igazi Csöcsmettyű

Mellesleg Pécsett járva megtaláltam az igazi Csöcsmettyű szobrát (kettő is van belőle), hát nem szép?

Eredeti nevük: gyümölcsmadonnák, Fürtös György alkotásai (a Pécsi Zsolnay Porcelángyára Munkácsy-díjas keramikusművésze).

 

Források:

http://iszdb.hu/?szinkron=3429

http://www.seobook.com/learn-seo/infographics/brand-branding-brands.php

https://neilpatel.com/blog/google-page-experience/

https://webmasters.googleblog.com/2020/05/evaluating-page-experience.html

https://www.kozterkep.hu/827/gyumolcsmadonnak

az igazi Csöcsmettyű

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This