12. Egycsatornás kommunikáció

(100 webes bukta)

Egycsatornás = mindent egy lapra tesz fel

A legveszélyesebb egycsatornás kommunikáció egy vállalkozás életében az, amikor semmilyen más online lehetőséget nem használ kizárólag egyet, ami ráadásul nem a vállalkozás tulajdonában van.

Ilyen például az, amikor csak Facebook-oldalt tart fenn a cég, ugyanis gyakran hallunk arról, hogy a Facebook lekapcsol egy fiókot, és aztán vagy sikerül helyreállítatni, vagy nem. Ebben az esetben egyértelmű, hogy nagy veszteség éri a vállalkozást, ha egyik napról a másikra megszűnik az online kapcsolata az addig kiépített ismeretségi körrel.

Ez a cikk és videó azonban nem erre a jelenségre szeretné felhívni a figyelmet, hanem egy másikra: amikor egy vállalkozásnak van saját weboldala és van céges Facebook-oldala is, de a két megjelenési lehetőség ellenére a kapcsolattartást az emberekkel csak az egyiken, konkrétan a Facebook-oldalon keresztül folytatja. A weboldala pedig változatlan, statikus Csipkerózsika-állapotban vegetál.

 

Miért baj, ha a cég csak a Facebookra tesz fel frissítéseket?

Nem mindenki Facebookozik, és aki igen, az sem biztos, hogy látja a cég bejegyzéseit.

Ezért, ha kizárólag a Facebookon adunk hírt vállalkozásunkról, akkor a weboldalt meglátogató emberek nem értesülnek ezekről. Így a cég óriási öngólt lő.

A videóban egy megtörtént esetet is elmesélek, nézd meg azt is! A mellékelt kép mutatja, hogy több ezer weboldal-látogató maradt tájékoztatás nélkül, ami egészen biztosan hátrányos volt a vállalkozásnak (kiesett vevők, új kapcsolatok elmulasztása).

Egycsatornás kommunikáció: kimaradnak az érdeklődők a tájékoztatásból

Miért csinálják ezt a vállalkozók, ha ez ennyire káros nekik?

A weboldal kezelését megtanulni idő- és pénzigényes, feltéve, hogy jól akarjuk csinálni.

Sok vállalkozó spórolni akar és a sokkal egyszerűbben kezelhető Facebook felé fordul, hiszen a többség ezt magánemberknt is napi szinten használja.

Olyannal is találkoztam, hogy kérték a weboldal kezelésének betanítását, de utána rájöttek, hogy ez mennyire macerás, mennyi mindenre kell odafigyelni, és milyen könnyű mellényúlni, ami miatt szétesik a szépen felépített oldal… Ezért aztán a kifizetett pénz é rááldozott idő ellenére nem frissítik a weboldalt, hanem maradnak a Facebook-posztok.

 

Ne hagyd elveszni a lehetőséget!

Vizsgáld meg, hogy a vállalkozásod számára mi a legoptimálisabb megoldás, hogy ne veszíts el ezerszámra potenciális érdeklődőket!

Napi szinten vagy hetente többször vannak hírek, frissítések? Érdemes kitanulni a weboldal kezelését. Fontos, hogy a megkapott dokumentáció szerint pontosan kövessük az utasításokat, hogy ne romboljuk weboldaunk minőségét.

Alkalomszerűen vannak csak hírek? Ebben az esetben nem biztos, hogy érdemes kitanulni a weboldal kezelését, egyszerűbb, ha az összeállított szöveget és képeket átadjuk a webfejleszőnek, aki rutinosan, rövid idő alatt „feldobja” a weboldalra.

A legfontosabb, hogy vállalkozóként megtaláld azt az optimális megoldást, amellyel a lehető legtöbb felületen tudsz kapcsolatot tartani az érdeklődőkkel!

Az angol közmondással zárom a cikket: ne tedd az összes tojásodat egy kosárba!

Éljen a többcsatornás kommunikáció!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This