Facebook vs. Google hirdetés?
Melyik, mikor?
…ÉS, HA ÖDÖNKE AZT MONDJA, UGORJ BE A KÚTBA, AKKOR BEUGRASZ? 🤪
– Ez a mottója ennek a korábbi videómnak. Amikor a megrendelő azt mondja: csinálj nekem egy Facebook-kampányt! (vagy Ads, mindegy) Elmélyedünk a részletekben, és egyre jobban érzem, hogy neki NEM erre lenne szüksége.
Megkérdezem, hogy miért akar ilyent, és erre az a válasz, hogy mert a konkurenciának is ez van, és akkor neki is ez kell.
Megkérdezem, hogy honnan tudja, hogy a kampány beválik a konkurenciának. Erre az a válasz, hogy állandóan megy a hirdetés, ha nem lenne jó, nem költenének rá ennyit.
Na, ebben ne legyünk biztosak! Számtalan cég költ (szerintem) egy csomó pénzt hirdetésekre anélkül, hogy bármilyen mérése lenne arról, hogy egyáltalán mennyi bevételt/ forgalmat/ ügyfelet szerez ezeknek a segítségével.
A „vak is talál tyúkszemet” elv alapján a nagyobb forgalomból lesz több vevő, de milyen áron?
Az első feladat tehát az, hogy rájöjjünk, milyen hirdetési tipusra van egyáltalán a cégünknek, termékünknek, szolgáltatásunknak szüksége. A legjobb, ha egy tapasztalt szakemberhez fordulsz, mint amilyen én vagyok, de kezdetnek nézd meg ezt a videót! 😉
Facebook: megjelenik, Google Ads: csak, ha rákeresnek
Ez a két leggyakoribb online hirdetési forma jelenleg. De melyiket érdemes használnunk? Erről van szó ebben a videóban néhány példával illusztrálva, a teljesség igénye nélkül.
A Google Ads keresési hirdetés lényege, hogy keresésre aktiválódik. Vagyis meg kell találnunk azokat a kulcsszavakat, amelyekre rákeresnek… Természetesen mindig jobb, ha a szakértelmet igénylő munkát hozzáértőre bízzuk, de vannak ingyenes eszközök is, amelyek segíthetnek a Google Ads beépített eszközei mellett: a Google Trends és az Ubersuggest ilyen.
Facebook-hirdetés: a jó célzás és a figyelemfelhívó kép + szöveg a lényeg. Azért ez sem olyen egyszerű, figyelembe kell venni, hogy a különböző hirdetési formákban milyen tartalom látható egyáltalán…
Az első azonban mindenképpen az hogy eldöntsük, melyik hirdetési formát alkalmazzuk, vagy, ha mindkettőt, akkor milyen kombinációban.
Nézd meg a videót!
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.