Facebook vs. Google hirdetés?

Melyik, mikor?

…ÉS, HA ÖDÖNKE AZT MONDJA, UGORJ BE A KÚTBA, AKKOR BEUGRASZ? 🤪

– Ez a mottója ennek a korábbi videómnak. Amikor a megrendelő azt mondja: csinálj nekem egy Facebook-kampányt! (vagy Ads, mindegy) Elmélyedünk a részletekben, és egyre jobban érzem, hogy neki NEM erre lenne szüksége.

Megkérdezem, hogy miért akar ilyent, és erre az a válasz, hogy mert a konkurenciának is ez van, és akkor neki is ez kell.

Megkérdezem, hogy honnan tudja, hogy a kampány beválik a konkurenciának. Erre az a válasz, hogy állandóan megy a hirdetés, ha nem lenne jó, nem költenének rá ennyit.

Na, ebben ne legyünk biztosak! Számtalan cég költ (szerintem) egy csomó pénzt hirdetésekre anélkül, hogy bármilyen mérése lenne arról, hogy egyáltalán mennyi bevételt/ forgalmat/ ügyfelet szerez ezeknek a segítségével.

A „vak is talál tyúkszemet” elv alapján a nagyobb forgalomból lesz több vevő, de milyen áron?

Az első feladat tehát az, hogy rájöjjünk, milyen hirdetési tipusra van egyáltalán a cégünknek, termékünknek, szolgáltatásunknak szüksége. A legjobb, ha egy tapasztalt szakemberhez fordulsz, mint amilyen én vagyok, de kezdetnek nézd meg ezt a videót! 😉

 

Facebook: megjelenik, Google Ads: csak, ha rákeresnek

Ez a két leggyakoribb online hirdetési forma jelenleg. De melyiket érdemes használnunk? Erről van szó ebben a videóban néhány példával illusztrálva, a teljesség igénye nélkül.

A Google Ads keresési hirdetés lényege, hogy keresésre aktiválódik. Vagyis meg kell találnunk azokat a kulcsszavakat, amelyekre rákeresnek… Természetesen mindig jobb, ha a szakértelmet igénylő munkát hozzáértőre bízzuk, de vannak ingyenes eszközök is, amelyek segíthetnek a Google Ads beépített eszközei mellett: a Google Trends és az Ubersuggest ilyen.

Facebook-hirdetés: a jó célzás és a figyelemfelhívó kép + szöveg a lényeg. Azért ez sem olyen egyszerű, figyelembe kell venni, hogy a különböző hirdetési formákban milyen tartalom látható egyáltalán…

Az első azonban mindenképpen az hogy eldöntsük, melyik hirdetési formát alkalmazzuk, vagy, ha mindkettőt, akkor milyen kombinációban.

Nézd meg a videót!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This