Semmit sem ér a Google Analytics egyoldalas weboldalaknál?
100% visszafordulási arány???
Még aktuális ez a videó!
2023. július 1-től már csak a GA4-et lehet használni, ebben pedig nem szerepel visszafordulási arány. Miért? A GA 4 esemény- és cselekvésorientált, ezért nincs értelme a webhely inaktivitását leíró mérőszámnak. Helyette „elköteleződési arány” mutató lesz, de ez már egy másik történet…
Mi az a visszafordulási arány, és miért lehet akár 100%-os is az egyoldalas weboldalon?
Azoknak az aránya, akik „további interakció nélkül” elhagyták a weboldalt. Az ilyen látogatásoknál az oldalon eltöltött időt is nullának veszi a Google Analytics.
Az elsőre ijesztőnek tűnő adatok nem biztos, hogy valójában is azok.
Hogyan tudunk reálisabb képet kapni az egyoldalas weboldal látogatottságáról?
Lehet módosítani a követőkódot, hogy egy időtartam (pl. 15-30 másodperc) alatti kilépést tekintsen oldalelhagyásnak.
Egyáltalán mit lehet mérni egy ilyen oldalon?
Például az oldalon belüli legörgetés mértékét. Vagy a gombokra történő kattintást, telefonhívást, űrlapbeküldést stb.
Ezeket a kérdéseket járom körül ebben a videóban, nézd meg!
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.