Hány karakter lehet a meta description 2019-ben?
avagy
a 300 karakteres meta description tündöklése és bukása
(Állj! Mi az a meta description és mire való az egyáltalán???
Olvasd el itt lent, aztán folytasd itt fent!)
2017 végén előbb csak nem hivatalosan, aztán hivatalosan is megerősítették a hírt, hogy a meta description (meta leírás) elfogadott hosszát a Google a kb. 160 karakterről 300-320 karakterre emelte.
(Nagy cégek buzgón átlagolták a meta cím és leírás (title, description) mezők megjelenített hosszát, és így jöttek ki ezek a számok.)
A leírás szövege bármilyen hosszú lehetett eddig is és ezután is, a szám azt fejezi ki, hogy a Google mennyit mutat ebből meg a találati listában.
Ez most tehát a tuti 2019-ben: a meta description hossza desktopon 920 pixel, ami kb. 158 karakternek felel meg. Mobilon 680 pixel a szélesség, ami átlagosan 120 karakternek felel meg.
Számít az, hogy mennyi látszik meta leírásból a találati listában?
A képen látható, hogy a meta title (cím) túl hosszú az egyik oldalnál, a meta description (leírás) viszont mindkét oldalnál le van vágva és a vége ki van pontozva.
Lehet, hogy ezt egyesek sejtelmesnek, izgalmasnak tartják, a jellemző álláspont viszont az, hogy ez így nem elegáns.
Illik úgy összeállítani a szöveget, hogy ez ne forduljon elő.
Akkor mindig számolgatni kell, hogy hány betűnél tartunk?
Ha a weboldalunk WordPressben készül, használhatunk profi bővítményeket, amelyek helyettünk számolják a karaktereket, és világosan megmutatják, ha átlépjük az optimális hosszúságot. A Yoast Seo bővítmény például ilyen, a címkép mutatja, milyen az, ha már sok a jóból.
Más esetben viszont marad a szövegszerkesztő statisztikája vagy a saccolás…
Szóval mi van? 300 karakter vagy 160?
A 2017-es év elején tehát boldogan írtam a 300 karakteres meta leírásokat, és ügyfeleimet is erre biztattam. Egyszer csak azonban a Yoast Seo bővítmény kisárgította az addig szép, zöld jelöléseket.
Rövid vizsgálódás után kiderült, hogy a Google visszavonta „kísérletét” a hosszabb meta leírásokkal kapcsolatban, és visszaállt a régi, kb. 160 karakteres hosszúság megjelenítésére.
A Google csettint, mi ugrunk…
Így aztán elgondolkodhatunk azon, hogy újra átírjuk a már meglevő meta description mezőket.
A hiba nem a SEO-szakemberben van!
Ha tehát néhány hónapja azt javasolták Neked, hogy 300 karakterben gondolkodj, most meg új infót kapsz, ne szegény keresőoptimalizálóra haragudj, hiszen mi csak igyekszünk megfelelni a Google elvárásainak.
Ha esetleg nem tiszta a kép…
Mire való a meta title (cím) és description (leírás)?
Ez a két mező nem látható egy adott weblapon, de nagyon is láthatók máshol!
Legfőképpen a Google találati listájában. A meta title a nagybetűs, kék címsor a találat első sorában, és ugyancsak ez látszik a böngészőben a lap tetején a fülekbe írva. Ha fölé visszük az egeret, az egész szöveg olvasható, ahogyan a képen is látszik.
A meta description a találati listában a meta cím és a domainnév alatt található, az adott oldalról nyújt némi információt.
A meta cím és leírás az érdeklődő első találkozása weboldalunkkal a keresőben
Nagyon nem mindegy, hogyan mutatkozunk be! Ez jelentősen befolyásolja, hogy rákattintanak-e a linkre vagy sem – szóval nagy hangsúlyt kell a helyes/ütős szövegírásra fordítanunk még itt is!
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.