Hány karakter lehet a meta description 2019-ben?

avagy

a 300 karakteres meta description tündöklése és bukása

 

(Állj! Mi az a meta description és mire való az egyáltalán???

Olvasd el itt lent, aztán folytasd itt fent!)

2017 végén előbb csak nem hivatalosan, aztán hivatalosan is megerősítették a hírt, hogy a meta description (meta leírás) elfogadott hosszát a Google a kb. 160 karakterről 300-320 karakterre emelte.

(Nagy cégek buzgón átlagolták a meta cím és leírás (title, description) mezők megjelenített hosszát, és így jöttek ki ezek a számok.)

A leírás szövege bármilyen hosszú lehetett eddig is és ezután is, a szám azt fejezi ki, hogy a Google mennyit mutat ebből meg a találati listában.

Ez most tehát a tuti 2019-ben: a meta description hossza desktopon 920 pixel, ami kb. 158 karakternek felel meg. Mobilon 680 pixel a szélesség, ami átlagosan 120 karakternek felel meg.

Számít az, hogy mennyi látszik meta leírásból a találati listában?

A képen látható, hogy a meta title (cím) túl hosszú az egyik oldalnál, a meta description (leírás) viszont mindkét oldalnál le van vágva és a vége ki van pontozva.

Lehet, hogy ezt egyesek sejtelmesnek, izgalmasnak tartják, a jellemző álláspont viszont az, hogy ez így nem elegáns.

Illik úgy összeállítani a szöveget, hogy ez ne forduljon elő.

túl hosszú description/leírás

Akkor mindig számolgatni kell, hogy hány betűnél tartunk?

Ha a weboldalunk WordPressben készül, használhatunk profi bővítményeket, amelyek helyettünk számolják a karaktereket, és világosan megmutatják, ha átlépjük az optimális hosszúságot. A Yoast Seo bővítmény például ilyen, a címkép mutatja, milyen az, ha már sok a jóból.

Más esetben viszont marad a szövegszerkesztő statisztikája vagy a saccolás…

Szóval mi van?  300 karakter vagy 160?

A 2017-es év elején tehát boldogan írtam a 300 karakteres meta leírásokat, és ügyfeleimet is erre biztattam. Egyszer csak azonban a Yoast Seo bővítmény kisárgította az addig szép, zöld jelöléseket.

Rövid vizsgálódás után kiderült, hogy a Google visszavonta „kísérletét” a hosszabb meta leírásokkal kapcsolatban, és visszaállt a régi, kb. 160 karakteres hosszúság megjelenítésére.

 

 A Google csettint, mi ugrunk…

Így aztán elgondolkodhatunk azon, hogy újra átírjuk a már meglevő meta description mezőket.

megerősítették a rövidet...

A hiba nem a SEO-szakemberben van!

Ha tehát néhány hónapja azt javasolták Neked, hogy 300 karakterben gondolkodj, most meg új infót kapsz, ne szegény keresőoptimalizálóra haragudj, hiszen mi csak igyekszünk megfelelni a Google elvárásainak.

Ha esetleg nem tiszta a kép…

Mire való a meta title (cím) és description (leírás)?

Ez a két mező nem látható egy adott weblapon, de nagyon is láthatók máshol!

Legfőképpen a Google találati listájában. A meta title a nagybetűs, kék címsor a találat első sorában, és ugyancsak ez látszik a böngészőben a lap tetején a fülekbe írva. Ha fölé visszük az egeret, az egész szöveg olvasható, ahogyan a képen is látszik.

A meta description a találati listában a meta cím és a domainnév alatt található, az adott oldalról nyújt némi információt.

 

mire való a title és description

A meta cím és leírás az érdeklődő első találkozása weboldalunkkal a keresőben

Nagyon nem mindegy, hogyan mutatkozunk be! Ez jelentősen befolyásolja, hogy rákattintanak-e a linkre vagy sem – szóval nagy hangsúlyt kell a helyes/ütős szövegírásra fordítanunk még itt is!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This