Fogalmad sincs a hirdetés marketingjéről

(100 webes bukta)

A hirdetéseknek is megvannak a maguk marketingszabályai

Attól, hogy egy hirdetés ízléses, jó a szövege és figyelemfelhívó, nem biztos, hogy elérjük a kívánt eredményt. Ebben a videóban egy nagyvállalat Facebook-hirdetése kapcsán elemzem ezt a helyzetet.

Ahhoz, hogy a hirdetésünkkel bevételre tegyünk szert, és ne csak az ablakon kidobott pénz legyen, ahhoz át kell gondolnunk a böngésző ember útját onnan, hogy egyáltalán hol, hogyan fog találkozni a hirdetésünkkel, illetve, ha rákattinottt, akkor mi történjen utána?

A semmit nem érő hirdetésekkel még két videómban foglalkozom, illetve itt van még egy a konverziókról. Nézd meg, olvasd el ezeket is!

UPDATE!

Igenis van gondolatátvitel! Miközben éppen ennek a videónak a publikálására készültem, megint észrevettem az Ofotért hirdetését a Facebookon. Kíváncsiságból rákattintottam, és örömmel tapasztaltam, hogy immáron egy ténylegesen az akciókat leíró oldalra érkezik a látogató.

Ha már rákattintottam, nézzük meg, mit tanulhatunk belőle!

Az azonos arculatot hangsúlyozza, hogy először kicsiben újra láthatjuk a Facebook-hirdetés képi villágát + a fő szlogent.

Nagyon praktikus, hogy egy jól látható, de mobilon sem zavaró Segíthetek? gomb jelenik meg.

Sajnos görgetés közben szembetűnik, hogy hogy nem a mobile firdst design jegyében készült az oldal, vagyis nem mobilra optimalizált a tartalom.

  • Egyrészt a táblázatok nagyon kicsire sikerültek, nem könnyű elolvasni a tartalmukat. A táblázat nehéz ügy a mobilra optimalizált világban, de van rá megoldás, csak akarni kell! Vagy a tartalmat tördeljük úgy, hogy ne legyen rá szükség, vagy alkamazhatunk reszponzív táblázatot is, amelyről például ennek a referencialodalamnak a kapcsán írtam.
  • Másrészt itt van ez a sorminta: „írógéppel kötőjelek” ütögetése – feltételezem a teljes nagymonitor szélességében – ami mobilon ilyen lehangoló képet eredményez. No comment.
hirdetés: új landing page
kis táblázat: nem mobilra optimalizált!
Kötőjelek írógéppel???

Hetek óta ugyanaz a hirdetés

Hogy két-három hét után miért tudtam még mindig ugyanarra a hirdetésre rákattintani ez is egy érdekes kérdés!

A Facebook saját ajánlásai között is ír arról, hogy nem szabad ugyanannak az embernek túl sokszor mutatni ugyanazt a hirdetést, mert nem kelti fel a figyelmet, sőt! Ezt a kreatív tartalom kifáradásának hívja a szakirodalom.

A hirdetésekkel kapcsolatos statisztikák szerint háromnál többször nem illik ugyanannak az embernek megmutatni ugyanazt a hirdetést, mert ezen a ponton túl már veszít a hatékonyságából – magyarul egyre valószínűbb, hogy csak pazaroljuk a pénzünket.

A jó hirdetési stratégiának az is része, hogy különböző hirdetésvariációkat, különböző kreatívokat készítünk, és megfigyeljük, hogy melyiknek van nagyobb eredménye, azt továbbfuttatjuk, a gyengébben teljesítőket levesszük stb.

Ebben az esetben nem ez történt. Ugyanaz az egy hirdetés megy hetek óta, folyamatosan, és akárhányszor nézelődtem a Facebookon, mindig szembejött, akár többször is, ezért készítettem el végül ezt a videót és bejegyzést. Tanuljunk belőle!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This