Kié a céges domain?
Mi van akkor, ha nem a cégünk nevén van?
Pályafutásom során többször találkoztam olyannal, hogy egy cég nem rendelkezhetett a saját, céges domainneve felett, mert az valójában nem az ő nevén volt…
A lenti videóban ezt a témát járom körbe, nézd meg!
Fontos tudni, hogy bár tulajdonosról beszélünk, valójában nem vagyunk tulajdonosai egy domainnek, csak a használói. Olyan ez, mint a telefonszámok: ha megszüntetjük az előfizetésünket, más megkaphatja ugyanazt a számot.
A különböző végződésű domainekhez tartozó adatokat különböző felületeken ellenőrizhetjük
Például
.com, .info: https://whois.com
.eu: https://eurid.eu
Egyéb esetekben írjuk be a keresőbe, hogy pl. whois .sk – és keressünk fel egy megadott oldalt! Ezen például lengyel domainek adatait ellenőrizhetjük: https://www.dns.pl/en/
.hu domain átregisztrációja
1. A jelenlegi „tulajdonosnak” ezeket kell kitöltenie papíron, beszkennelni és elküldeni a regisztrátornak:
- lemondó nyilatkozatot aláírva, két tanúval,
- ha magánszemény, akkor a Nyilatkozat a személyi adatok hitelességéről dokumentumot,
- ha cég, a lemondó nyilatkozatot aláíró személynek az aláírási címpéldány másolatát.
2. A domain igénylőjének ezeket kell kitöltenie papíron, beszkennelni és elküldeni a regisztrátornak:
- domainigénylő lapot,
- cég esetén az igénylőlapot aláíró személynek az aláírási címpéldány másolatát,
- magánszemély esetén a Nyilatkozat a személyi adatok hitelességéről dokumentumot.
Nemzetközi domain esetén…
…a helyzet nem ennyire egyszerű. Keresd meg azt a személyt vagy céget, amelyik anno a domaint regisztrálta, és tőle kérj segítséget.
Még több a domainekről…
Ha még csak fontolgatod a regisztrációt vagy elgondolkodtál a változtatáson (pl. kell-e 10 különböző domainnel rendelkezned???), akkor olvasd el ezt a három cikkemet is:
Hogyan válasszak jó domainnevet? 1. rész, alapok
Hogyan válasszak jó domainnevet? 2. rész, túl az alapokon
Hogyan válasszak jó domainnevet? 3. rész: mikor regisztráljunk .com vagy más, “nemzetközi” domaint?
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.