A kozepfesz.hu áttervezése
Bizony eljárt az idő a weboldal fölött, ideje volt újratervezni. A régi „természetesen” nem volt mobileszközökre optimalizálva, márpedig általánosságban véve legalább harmada a weboldalak forgalmának Magyarországon mobiltelefonokról származik.
Ezt a típusú honlapot úgy hívom: elektronikus névjegy – a tulajdonos nem használja közvetlenül értékesítésre, munkáit nem a weboldal segítségével szerzi.
Így annyi a funkciója, hogy „kibővített névjegyként” tartalmaz mindenféle elérhetőségi, számlázási és egyéb céges adatot. Természetesen azért olvashatunk néhány mondatot a Kft. fő tevékenységeiről is, és lehetőség van árajánlatot kérni egy űrlap segítségével.
Mivel a negatív szedés („fehér betű”) nehezebben olvashatóvá teszi a szöveget, óvatosan kell alkalmaznunk ezt a lehetőséget. A weboldal funkcióiból adódóan (nem szükséges sokat olvasni) itt merészebb, ütősebb megjelenést engedhettem meg magamnak, és a negatív szedést is felhasználtam, viszont a világos szín vibrálását tompítottam azzal, hogy nem fehéret, hanem halvány szürkét alkalmaztam.
“Weboldalunk elkészítése személyes megbeszélés és tanácsadás keretében részletes igényfelmérést követően gyorsan és precízen történt meg. A folyamatos kapcsolattartás segítette a megválaszolandó kérdésekben a döntéshozatalt. Lépésről lépésre haladva több variáció közül választhattam. Köszönöm a munkát!”
A dizájn mellett a technikai paraméterekre is ügyeltem. Sajnos úgy tűnik a Google Page Speed Insights elvárásainak mobil vonatkozásban szinte lehetetlen megfelelni – még egy ilyen egyszerű weboldalnak sem (vicces, hogy ezek a mérőszámok tulajdonképpen semmit sem árulnak el az oldal betöltődési sebességéről, amelyre annyira kényes a Google). A gtmetrix.com és a pingdom.com tesztjeinek eredményei viszont magukért beszélnek. Ne felejtsük, hogy 2018. júliusától életbe léptek a Google új indexálási elvei, és az az elvárás, hogy egy weboldalnak 3 másodperc alatt illik betöltődnie – mobilon is. Bár láthatólag a GTmetrix és a Pingdom más-más elvek alapján méri, szerencsére mindkét esetben belefér az oldal a legszigorúbb keretek közé is.
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.