Közösségi média és/vagy online jelenlét
Manapság az online jelenlét sokkal több mindent foglal magában, mint néhány éve. A közösségi média használata a céges weboldallal párhuzamosan, hírlevélküldés, fizetett online hirdetések, blogok, YouTube videók mind-mind egy cég onlinemarketing-stratégiájának részét képezhetik. Az viszont egyértelmű, hogy a nagy választékból csak arra kell fókuszálnunk, ami számunkra szükséges.
Minek a cégemnek Facebook-oldal?
Nem kell, de előnyös lehet, ha van! Két fontos “felhasználási területet” emelünk itt ki, de van benne még bőven lehetőség (pl.: ügyfélszolgálat üzemeltetése).
Social media és off-page optimalizálás
Az off-page keresőoptimalizálás kapcsán részleteztük, hogy a lehető legtöbb és legjobb minőségű, weboldalunkra mutató linkre van szükségünk annak érdekében, hogy a keresőrobotok és az érdeklődők megtalálják oldalunkat.
Manapság a közösségi média használatával könnyen tudunk biztosítani az oldalunkra mutató linkeket. Ezek a felületek nagy presztízsűek, megbízhatók, így az innen ránk mutató hivatkozások a forgalom szempontjából nagyon hasznosak, akkor is, ha a Google nem veszi őket közvetlenül figyelembe a találati rangsor kialakításakor.
A weboldalunkra mutató linkek léteznek, teljesen független attól, hogy a Facebook-oldalunknak hány követője/lájkolója van, vagy hány embert érünk el bejegyzéseinkkel.
Magyarországon 5,4 millióan használják aktívan (forrás)
Érdemes kihasználni ezt a felületet lehetőségeinkhez képest, hiszen ingyen vagy jutányos áron eljuthatunk célközönségünkhöz.
Mivel alapvetően szórakozás vagy ismeretszerzés céljából böngészik az emberek a Facebookot, az a dolgunk, hogy olyan bejegyzéseket kínáljunk, amelyek felkeltik érdeklődésüket.
Vállalkozások számára, amelyek üzleti profilokkal (pl. Facebook Pages) rendelkeznek, egyre nehezebb ingyen követőket szerezni és megjelenni hírfolyamukban. A Facebook egyértelművé tette, hogy a magánembereknek elsősorban az ismerősök bejegyzései jelennek meg, a céges oldalak pedig egyre kevésbé. Mindezzel párhuzamosan a Facebook-hirdetések ára nőni kezdett…
Az ingyenes, organikus jelenlét azonban továbbra is lehetséges, csak a hangsúlyt a jó minőségű, érdekes, szórakoztató és friss tartalomra kell helyezni.
Annyi közösségi oldal van – mindegyiken jelen kell lennem???
Egyáltalán nem. A Tanácsadás menüpontban részletesebben is kifejtjük, hogy minden vállalkozásnak személyre szabottan kell marketingstratégiáját kialakítani, és ennek részét képezi az is, hogy milyen közösségi jelenlétbe érdemes energiát fektetni. Ami az egyik iparágban, üzleti területen beválik, az a másikban életképtelen lehet.
Ha úgy érzed, nem tudod, mit is kellene csinálni, ne aggódj, ez természetes, hiszen Te a saját szakmádhoz értesz a legjobban. Kérj időpontot tanácsadásra, de elöljáróban álljon itt néhány javaslat.
Friss híreink
Csakis olyanba szabad belevágni, amit hosszú távon is vállalni tudunk. Nincs szomorúbb, mint egy Híreink rovat egy weboldalon, vagy egy Facebook-oldal, ahol egy-két bejegyzés van, az is több évvel ezelőttről.
Bangladeshi követők…
Ne! Ne vegyél pénzért Facebook-lájkolókat! Kilóg a lóláb és nehezen magyarázható, hogy magyar nyelvű oldalunkat bangladeshi és pakisztáni fiatalok követik.
Másrészt a Facebook alkalmanként tisztogatást is végez, és kitöröl egy csomó ilyen kamuprofilt. Kellemetlen, hogy egyik nap még 1000, másik nap már csak 79 lájkolója/követője van Facebook oldalunknak.
Egy másik jótanács: ne csinálj cégednek magánoldalt! Ez is egy bevált módszer a nagyobb forgalom elérésére, de előbb-utóbb észreveszik, és akkor letiltás lesz belőle.
Cicás képek és érdekes hírek megosztása a céges oldalon
A Facebook-oldal célja, hogy vállalkozásunkat népszerűsítsük. Nem az a lényeg, hogy bármilyen aktivitás legyen rajta, hanem, hogy professzionális, cégünkhöz, iparágunkhoz kapcsoldó. Természetesen attól még lehet humoros is. Szóval, hacsak nem macskatenyésztők vagy -kozmetikusok vagyunk, a cuki képeket magánprofilunkból posztoljuk!
Fizetett hirdetések online felületeken, közösségi médiában
Ezeknek a csatornáknak az az előnyük, hogy viszonylagosan olcsóak, és hatásuk jól mérhető.
Gondoljuk csak át: hogyan mérhető egy óriásplakát vagy egy szórólap hatása? Pontosan sehogy. Legfeljebb annyit láthat a vállalkozó, hogy nagyobb lett a forgalom. Azt azonban nem tudhatja, hogy ez minek és milyen mértékben köszönhető. Ha többféle hirdetési felületet használ (óriásplakát, szórólap, TV-reklám), akkor végképp lehetetlen számszerűsíthető adatokat kapni, például, hogy 1 óriásplakát árán mennyi pluszbevételt ért el a cég.
Az online világban minden pontosan mérhető. A weboldalak, közösségi oldalak ingyenes forgalma is és természetesen a fizetett hirdetéseké is.
Ha 20.000 Ft-ot fizettünk a Facebook vagy az Adwords hirdetésért, és a hirdetési kampány eredményeképpen 40.000 Ft értékű terméket adtunk el, akkor egyértelmű, hogy milyen pluszt értünk el (nagyon leegyszerűsítve a dolgot).
A közösségi felületek rendelkeznek saját kimutatásokkal, weboldalunkra pedig célszerű ingyenes Google Search Console-t és Analytics programokat telepíteni, hogy minél hamarabb elkezdjük gyűjteni az adatokat oldalunk teljesítményéről.
A programok telepítésében, az adatok elemzésében és fizetett online kampányok lebonyolításában, kiértékelésében is szívesen segítünk, egyeztessünk időpontot tanácsadásra!