Mi van a weboldal felszíne alatt?
Gondolkodtál már azon, hogy vajon mennyire jó a weboldalad?
Jól szerepel a találati listákban?
Elég gyors és felhasználóbarát?
Nincs büntetve?
Mit hozhatnál ki Facebook-oldaladból?
Lehetne hatékonyabb a hirdetésed kevesebb pénzből?
Sok honlap ránézésre nagyon szép, elég hozzá egy ütős kép és izgalmas betűtípus vagy animáció. A megrendelő elégedett, hiszen minden szépen működik, ha ide-oda kattintgat az oldalon. Aztán telik-múlik az idő és ekkor derül ki igazán, hogy van-e haszna is a weboldalba, hirdetésekbe befektetett pénznek.
Közvetlenül mérhető siker
Kisvállalkozók, mikrovállalkozások esetén ezt könnyű lemérni: jönnek a vásárlók? Megrendelik a szolgáltatásokat?
Ha a válasz nem, máris kérj időpontot tanácsadásra!
Közvetett hatás: építi vagy rombolja a cég imázsát?
Kicsit más a helyzet az olyan vállalkozásokkal, amelyek nem a weben keresztül szerzik a munkáikat.
Ők nem érzik közvetlenül a bőrükön a weboldaluk esetleges hiányosságait. DE!
Mindenki tudja, hogy a megjelenés mennyire fontos az üzleti életben: szépen felöltözünk, és rendet rakunk az irodában, ha valaki jön…
Akkor a weboldalunk sem nézhet ki akárhogy! Képzeljük el, hogy jön hozzánk az üzleti partnerünk, és a mobilján megnézi, mi is a cím pontosan. És a mellékelt képet látja.
Ó! Szóval nincs mobilra optimalizálva az oldal és kb. 10 éve nem nyúltak hozzá. Mit sugall ez a cégről?
Szerencsére ez az oldal már megújult, ebben a bejegyzésben írtam róla.
Másik példa (valós!): egy cég üzletkötőkön, kapcsolati hálón, szakmai szervezeteken keresztül szerzi megbízóit. Egy nemzetközi konferencián az ügyvezető lazán osztogatja névjegyeit.
Herr Schmidt is kapott egyet, és úgy dönt, megnézi a honlapot. Különböző kimenetele lehet a történetnek.
- Az oldal lassan töltődik be, ezért Herr Schmidt feladja, és mással kezd foglalkozni.
- Az oldal végre betöltődik, de egy semmitmondó stockfotó látható rajta a cég nevével. Ha Herr Schmidt kitart, végignézhet egy közhelyeket puffogtató videót (magyarul) további uncsi képekkel…
- Szerencsére Herr Schmidt felfedezi a jobb felső sarokban a kis EN feliratot, és rákattint, mert nem kíváncsi a videóra. Aztán vár. Aztán nem történik semmi, ugyanis nincs a link alatt angol oldal, semmi sincs a link alatt…
Vajon ez a weboldal hozzájárul a cég sikeréhez, pozitív megítéléséhez? Mit lehetne változtatni?
Komplex szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek,
hogy ne csak szép, de hasznos is legyen weboldaluk, és kihasználják a közösségi felületek vagy egyéb marketingeszközök adta lehetőségeket.
Neked is szívesen segítünk egy 60 perces tanácsadással. Vedd fel a kapcsolatot az űrlap segítségével!
[caldera_form id=”CF5aa2aee92a784″]
A weboldal felszíne alatt…
Mivel gyakorlatilag több szakma együttműködésére van szükség egy weboldal professzionális felépítéséhez és az optimális teljesítmény eléréséhez, ezért sikeressége is sokféle szempontból vizsgálható.
Ennek a honlapnak a menüpontjai részletesen foglalkoznak azokkal a „lábakkal”, amelyeken egy jól működő weboldalnak állnia kell.
„Lábak”, amelyeken egy jól működő weboldal stabilan áll
Google-barát technikai felépítés: forráskód optimalizálása, képek méretezése, tömörítése a gyors betöltődés érdekében. (Webfejlesztő informatikus)
Keresőoptimalizálás (SEO) és linképítés: jó helyezések a találati listákban bizonyos kulcsszavakra. (SEO-szakember)
Tartalom + felépítés: az oldalra látogató kiszolgálása információval, könnyen megtalálható, felhasználóbarát formában. (Szövegíró, UX dizájner, grafikus, marketinges)
Közösségi média, egyéb online jelenlét (hírlevél, hirdetés): a weboldal támogatása a többi online csatorna segítéségével. (Online marketinges)
Stratégia: üzleti és marketingsratégia, amelynek a kitűzött céljait megvalósítja az online jelenlét. (Marketingmenedzser)
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.
