Ne hagyd szétesni weboldalad!
Miért ne spóroljunk az előfizetéses sablonon, bővítményeken?
Nagyon sok mindent meg lehet oldani ingyenesen egy WordPress weboldalon, de ha szükségünk van fizetős sablonra vagy bővítményre, akkor ne spóroljuk meg, illetve ne felejtsük el a megújítását!
Előfizetéses sablon? Kérdezzünk rá az elején!
A weboldal tulajdonosaként érdeklődjünk afelől, hogy miből tevődik össze a honlapunk. Kérdezzük meg a webfejlesztőt, hogy a sablon, ami az alapja az oldalnak, fizetős-e.
Ha ingyenes – jó, ha fizetős – az is jó, de ha a webfejlesztő hümmöget, hogy „megszerzi” vagy „megoldja”, akkor valószínűleg arról van szó, hogy egy előfizetéses sablont „ingyenesen megszerez”. Ez egy darabig működhet, de a licenszkulcs hiányában nem lesz frissíthető, és előbb-utóbb hibás lesz valamilyen elem az oldalon…
Természetesen ugyanez vonatkozik a felhasznált bővítményekre is.
Ha lejár az előfizetés…
Egyes sablonok, bővítmények leírásánál azt olvashatjuk, hogy ha nem fizetjük elő, akkor a program továbbműködik, csak a frissítéseket nem tudjuk letölteni. Ez jól hangzik – egy darabig! Előbb-utóbb azonban könnyen előfordulhat, hogy valamilyen funkció befuccsol.
Licenszkulcs a karbantartás részeként
Ügyfeleimnek általában felajánlom, hogy a kezdeti költségeik csökkenthetők, ha a fizetős sablonhoz a licenszkulcsot én biztosítom addig, amíg a karbantartási szolgáltatást nálam veszik igénybe. Így a weboldalkészítés olcsóbbá válik. Viszont, ha „elviszik tőlem” az oldalt, felhívom figyelmüket arra, hogy ne felejtsék megvenni a sablont, bővítményeket.
Két példa
Ezeket az oldalakat valaha én csináltam, de már nem én kezelem őket. Az egyik tulajdonos egy évre fizette elő a sablont, aztán nem újította meg. A másik tulajdonos nem vásárolta meg a sablont, miután már nem én tartom karban az oldalát. Szerintem mindkét esetben ez okozza a hibás megjelenést…
Szeretnél tisztán látni?
Ha nem tudod, hányadán állsz weboldaladdal, esetleg nem tudsz már a webfejlesztőhöz fordulni, vedd fel velem a kapcsolatot, szívesen segítek.
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.