Mire jó a tartalommarketing? 7 indok kapásból…

Egyáltalán: mi az a tartalommarketing?

És mi az a tartalom?

Na nézzük! Először is, tartalom lehet bármi, amivel megszólítjuk a termékeink, szolgáltatásaink, cégünk iránt érdeklődőket. Bármilyen szöveg, cikk, bejegyzés, de ezeken túl az infografika, videó, podcast, élő közvetítés – bármi!

A tartalommarketing pedig az előbb felsorolt tartalmaknak a felhasználása cégünk (marketing)céljainak elérése érdekében. Ilyen cél például a potenciális ügyfelek megszerzése, a meglévők megtartása, márkanevünk vagy termékeink ismertségének a növelése és még sok más.

 

Miért előnyös a tartalommarketing a vállalkozásom számára?

Sokan nehezen szánják rá magukat, hogy áldozzanak a tartalommarketingre, mivel nehéz kézzelfoghatóvá tenni az előnyeit. Elérni, hogy az emberek pozitívabban gondoljanak a vállalkozásunkra, nagyon jól hangzik, de nehezen mérhető a növekedése.

Tekintsük át, milyen eredményei lehetnek erőfeszítéseinknek! Kezdjük a kevésbé kézzelfoghatóakkal!

1. Márkaismertség növelése

Képzeljük el a képen látható párbeszédet!

A tartalom lehetőséget ad a célcsoportunknak, hogy beszéljenek rólunk, ajánljanak minket, elküldjék egymásnak a weboldalunk linkjét. Ráadásul ezzel nemcsak a márkaismertség fokozódik, hanem forgalmat is generálnak oldalunknak!

tartalommarketing: brandépítés, márkaismertség növelése

2. Tisztelet és bizalom kiépítése

Hosszú időt vesz igénybe, hogy kiérdemeljük a közönség tiszteletét és bizalmát. Viszont ha sikerült ezt elnyernünk szaktudásunkkal, minőség iránti elkötelezettségünkkel, hozzánk fognak fordulni iránymutatásért. Végül esélyeink is jócskán megnőnek, hogy a mi termékeinket, szolgáltatásainkat válasszák a versenytársainké helyett.

 

3. Ok, hogy visszatérjenek oldalunkra

Ha rendszeresen hasznos tartalmat kínálunk, azzal kapcsolatokat kezdünk építeni. Az emberek visszajárnak oldalunkra és lassan egy közösség épül ki. Ez kifejezetten jól érezhető a Facebook-csoportok esetében.

 

4. Közvetett ügyfélszerzés

„Milyen jó kis cikk a weboldalak sebességének az ellenőrzéséről! Még sohasem hallottam erről a cégről. Szóval tanácsadással is foglalkoznak… jó tudni!”

Ha olyan tartalmat hozunk létre, amely potenciális ügyfeleket céloz meg, akkor lerövidítjük az érdeklődők és a termékek közötti távolságot, valószínűbbé válik, hogy később vásárolnak tőlünk. Ez még úgy is igaz, ha a tartalomban nincs megemlítve, hogy mit árulunk!

A vevővé válás útja 3 fő szakaszból áll: figyelem, megfontolás és döntés. Azzal, hogy az érdeklődő elolvassa/megnézi/meghallgatja az általunk kínált tartalmat, az első lépésen máris túlvagyunk. Ha hasznosnak ítélte mondanivalónkat, jó esélyünk van, hogy továbblép az úton…

 

Jónéhány olyan előnye is van a tartalommarketingnek, amelyek kézzelfogható, könnyebben mérhető eredményeket hoznak.

 

5. A weboldal forgalmának növekedése

Kézenfekvő és az egyik legfontosabb haszna. Az érdekes tartalom embereket vonz az oldalra, ahol remélhetőleg kellőképpen tájékozódhatnak termékeinkről, szolgáltatásainkról is…

 

6. Jobb eredmény a keresőoptimalizálás terén

A sok, megfelelő kulcsszavakra optimalizált szöveg számos keresési kifejezésre felbukkanhat a találatok között. Ráadásul oldalunkra mutató linkeket is begyűjthetünk, ha szakmai weboldalak hivatkoznak cikkünkre (bízzunk benne, hogy feltüntetik oldalunkat linkkel együtt (!) forrásként).

 

7. Közvetlen ügyfélszerzés

Kiváló, minden igényre kiterjedő termékleírásokkal meggyőzhetjük az embereket, hogy egyedülálló ajánlatunk van a számukra, és érdemes tőlünk vásárolniuk.

A tartalommarketing olyan, mint a padlófűtés

Jó időbe telik, hogy elkezdjük érezni a hatását, de aztán az eredmény tartós, és csak kis további ráfordítást igényel a fenntartása.

Ne csüggedjünk, ha nem látjuk azonnal az eredményeket, és főleg ne gondoljuk azt, hogy nincsenek is eredmények!

Ez a fantasztikus kép egy utazási blog forgalmát mutatja. Egy évig tartott, mire beindult az igazi fejlődés! A piros nyíl pedig azt mutatja, mikor szokták feladni az emberek.

Ne tartozzál közéjük!

tartalommarketing: lassan hoz eredményt, ne adja fel!

De miről szóljon a tartalom???

Arról, ami a közönséget érdekli.

Ha termékeladással foglalkozunk, sokszor kérdeznek gyakori hibákról, termékek előnyeiről, vagy hogy melyiket ajánljuk bizonyos célokra. Tegyük közkinccsé tudásunkat, hogy mindenki javára váljon!

Készítsünk rövid videót arról, hogyan dolgozunk, milyen lesz az eredmény, mire kell figyelni közben…

Ha személyi edzőként dolgozunk, segítsünk receptötletekkel a fogyni vágyóknak vagy képekkel, rövid videókkal arról, milyen a helyes testtartás súlyzózás közben.

Oktassuk a közönséget, adjunk felhasználható, érthető információt.

Manapság sokan nem szeretnének pénzért telefonálni, vagy olyan időpontban van szükségük információra, amikor úgysem tudnának kit hívni. Az internetes keresés non-stop működik, bármikor segíthetünk az érdeklődőknek.

Szóval kitartás! Kell az a tartalommarketing!

 

Forrás: moz.com, uhurunetwork.com

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This