Rendeztem soraikat…
Felmérés
2018 júliusától 2020 márciusáig dolgoztam a Crown International Kft.-nek. Elsőként felmértem a cég helyzetét onlinemarketing-szempontból: a helyzet nem volt túl rózsás. 4 különböző weboldala volt a cégnek, 2 Facebook-oldala (egyet már megszüntettek), a LinkedIn-oldalukon egy nem létező domain volt megadva weboldalnak…
A cég többezer címből álló hírlevéllistája minimálisra zsugorodott a GDPR rendelet hatályba lépése után, mivel többségében nem álltak rendelkezésre a feliratkozást bizonyító nyilatkozatok.
Egységben az erő
Koncepcióm lényege az egységes arculat volt a cég márkaneve és domainneve alatt. Sikerült a négyből egy weboldalt összeállítani – egy kis csavarral. A cég legrégebbi domainje az egyik általuk forgalmazott márka nevét tartalmazta (cloos.hu). Ez ugyan nem volt megfelelő az egységes arculathoz, viszont rengeteg link mutatott rá, jó helyezései voltak a Google-ban és sok ügyfél is ezt ismerte.
Ezért ugyan „fő domainként” a cégnévhez kapcsolódó crowninternational.hu-t választottam, a másikat is megtartottam, és egy izgalmas megoldással párhuzamosan építettem fel a tartalmat a két domainen. Az avatatlan szem észre sem veszi, hogy ide-oda lépve tulajdonképpen két oldal között navigál.
Mivel az általam készített oldalak garantáltan gyors betöltődésűek és technikailag magas színvonalúak, ezért ez a hibrid megoldás nem okoz fennakadást. A weboldalak összevonásának más hozadéka is lett: jócskán sikerült spórolni a tárhelybérleti díjakon is!
A két Facebook-oldalt összevontam egybe, és természetesen egységes arculatot kapott a LinkedIn-oldallal és YouTube csatornával együtt.
Hatékonyság
Sok vállalkozó/marketinges úgy gondolja, hogy a különböző tevékenységeknek, forgalmazott márkáknak külön weboldalt kell fenntartani. Még mindig régi beidegződés Magyarországon, hogy a kulcsszót tartalmazó domain a menő, ebből következően több kulcsszó/tevékenység = több domain = több weboldal! Csakhogy ez már jópár éve nincs így, erről szól egy másik bejegyzésem és videóm.
Így sokkal praktikusabb egyetlen, jól felépített weboldalt fenntartani, mert:
- egy domainfenntartási díjat +
- egy tárhelybérleti díjat kell fizetni;
- egy weboldalt kell frissíteni, karbantartani;
- egy kapcsolódó Facebookoldalt (egyéb közösségi fiókot) kell naprakészen tartani, kezelni;
- egyféle névjegykártyát, autómatricát, strandzászlót, munkaruhát stb. kell rendelni.
Keresőoptimalizálás
Bár hegesztőrobotot vagy ipari hegesztőgépet nem ráguglizással rendelnek a nagy iparvállalatok, mégis fontosnak tartottam, hogy a kulcsszavakat megfelelő következetességgel alkalmazzuk a szövegírás során. Az eredmények jók, de nem meglepő, hogy ennek ellenére sajnos senki nem kért webes űrlapon árajánlatot hegesztőrobotra…
Nagyobb jelentősége van a keresőoptimalizálásnak az ipari füstelszívásnál, ez egy olyan terület, ahol bizony mérhető keresési forgalom van! Itt is jó eredményeket értem el, és jöttek is megkeresések a weboldalon minden menüpontban megtalálható űrlapon keresztül!
Mobilon is használható táblázatok!
Amire még büszke vagyok, hogy egy jelenleg még nem túl elterjedt bővítménnyel sikerül igazi, reszponzív (kijelző méretéhez alkalmazkodó) táblázatokat megjelenítenem az oldalon.
Sajnos ez a megoldás még manapság sem túl elterjedt, „klasszikus táblázat használata esetén viszont mobilon egyszerűen kilógnak oldalra a cellák. Jobb esetben elhúzhatjuk az oldalt, rosszabb esetben erre nincs lehetőség, és a tartalom egyszerűen nem látható!
Márpedig manapság még egy ilyen ipari cégnek weboldalát is legalább 30%-ban mobilról nézik az emberek! Ráadásul ezeknél a berendezéseknél rengeteg specifikáció, táblázat nyújt hasznos adatokat az érdeklődőknek. Szerencsére megtaláltam a megfelelő megoldást.
Szakmai bejegyzések
A megújult weboldallal következhetett az érdemi marketingmunka. Hasznos szakmai anyagokat és érdekes, a hegesztés és elszívás világához kapcsolódó nemzetközi cikkek alapján készült bejegyzéseket publikáltam.
Különösen jól sikerültek a jubileumi szimpózium előadásaihoz készített kedvcsinálók. Emellett a regisztrációt is megkönnyítettem egy jól összeállított űrlappal, amelyen helyet kapott a hírlevélfeliratkozás lehetősége is!
Hírlevelek
A rendszeres hírlevélküldés is megkezdődött, hiszen volt már miről írni! A feliratkozók száma is emelkedni kezdett.
Nagy örömömre szolgál, hogy kiváló eredményeket értem el mind a nyitási, mind a kattintási arány vonatkozásában. Ez jól mutatja, hogy az igényes szakmai tartalom + tevőleges feliratkozás a nyerő! Nincs szükség kéretlenül küldözgetni a hírleveleket, mert az tényleg csak bontatlanul a törölt elemek közé kerül jobb esetben – rosszabb esetben pedig feljelentést kaphatunk…
Rekordszámú regisztráló
A fentieknek köszönhetően annyira jól beindult a hírverés a szimpózium körül, hogy végül le kellett zárni a regisztrációt, mert a rendelkezésre álló terem szó szerint megtelt!
Fizetett kampány a Facebookon
Egy-két kisebb kampányt sikerült végigfuttatnom a Facebookon, minimális költségvetésből, jó eredménnyel. Sikerült megszólítani olyan szakembereket is, akik nem voltak addig kapcsolatban a céggel. A kampányok hatására az oldal lájkolóinak és a hírlevélre feliratkozóknak a száma is örvendetesen növekedett.
Bár már nem dolgozom ennek a cégnak, jó érzéssel tölt el a tudat, hogy jól felépített rendszert, minőségi munkát adtam át a következő marketinges kollégának.
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.