Teljes újratervezés

Helyzetelemzés

2017 januárjától 2018 márciusáig dolgoztam a D-Plus Kft.-nek. Az elsődleges cél a megrendelésállomány bővítése volt. Az azonban rögtön kiderült, hogy az online kommunkációjuk, elsősorban a weboldaluk nagyon régimódi, nem reszponzív, hiányos. Mivel manapság elvárás az online megrendelési lehetőség, első javaslatom az volt, hogy a webes megjelenést tegyük rendbe.

Emellett bíztam benne, hogy a meglévő ügyfelek részére is egy könnyebb, áttekinthetőbb megrendelési folymatot lehetne összeállítani.

 

Kik állnak kapcsolatban a nyomdával a gyakorlatban?

A munkatársakkal beszélgetve kiderült, hogy nagyon sok probléma van abból, hogy az árajánlatot kérők és a megrendelésket leadók gyakran egyáltalán nincsenek tisztában a nyomdai kifejezésekkel, nem tudják, milyen információkat kell megadni. Emiatt rengeteg pluszkört kell futni: telefonálgatni, levelezni, mire minden adatot pontosítanak.

Így egyértelművé vált számomra, hogy a weboldalon kiemelt figyelmet kell szentelni

  • egy minden részletre kiterjedő, tutibiztos árajánlatkérő űrlapnak, valamint
  • minél több „oktatóanyagnak”, amelyekből a kevésbé hozzáértő asszisztensek, marketingesek vagy vállalkozók is tanulhatnak.

Bombabiztos árajánlatkérő űrlapok!

Így aztán kolléganőmmel több hét alapos munkájával megalkottuk a szuper-űrlapot! Minden lehetséges kiadványnak készítettünk egy lapot, amely minden lehetséges paraméterre rákérdez, és így „tökéletes” árajánlatkérés futhat be a nyomdába. A macskaköröm azért van, mert majdnem mindenhol van „egyéb” és „nem tudom” mező is…

Nagyon büszke vagyok erre a feltételes logikát bőven alkalmazó űrlap-rendszerre, mert jól mutatja, hogy

  • egy kis helyen,
  • akár mobiltelefonnyi képernyőn, teljesen reszponzív módon
  • mennyi információ elfér jól rendszerezett formában,
  • tökéletesen felhasználóbarát módon!

Természetesen az elkészülte után, az ügyfelek és a kollégák visszajelzései alapján csiszoltam még rajta: így került bele a fájlfeltöltési opció is.

Reszponzív űrlap
Összetett űrlap feltételes logikával

Nő a hatékonyság!

Ez az űrlap jó példa arra, hogy a weboldal nemcsak az új ügyfelek szerzésére való, hanem a meglévő ügyfelek és a dolgozók munkáját is jelentősen megkönnyítheti.

Elkerülhető a többkörös telefonálás, a több emailben, szétforgácsolva küldött információ. Ezek végül mindig hibához vezetnek…

Mindig is fontosnak tartottam az ergonomikus tervezést nemcsak a kézzelfogható dolgoknál, mint amilyen egy weboldal, hanem a munkafolyamatoknál is. Ez fokozza a hatékonyságot, csökkenti a költségeket.

A B2B területen ez mindig egy aduász a weboldalak „hasznának” megbeszélésekor!

elkötelezett feliratkozók

Referenciamunkák: példák magyarázatokkal

Az elkészült munkákból bemutatni néhányat a potenciális érdeklődőknek mindig nagyon fontos, pláne, ha még az ügyfél dícsérő sorait is olvashatjuk! Így a szűrhető portfóliót választottam, ahol minderre lehetőség van.

Úgy gondoltam, több legyet üthetünk egy csapásra, ha ezt összekötjük a keresőoptimalizálással és az ismeretterjesztéssel – aminek a szükségességéről feljebb már szót ejtettem.

A kiadványok leírásánál olvasható szakkifejezések elmagyarázására létrehoztam egy Kisenciklopédia menüpontot, ahol még képekkel is illusztráltuk a különböző nyomdaipari eljárásokat, valamint részletes definíciót is adunk – ügyelve arra, hogy közérthetően legyen megfogalmazva, hiszen nem nyomdaipari szakembereknek szántuk ezeket a sorokat.

Referenciamunkák szűrhető galériában

Szűrhető portfólió a referenciamunkák bemutatására

Referenciamunkák: részletes adatlap hivatkozásokkal

A munka bemutatása, részletes leírása szakkifejezésekkel

Kisenciklopédia magyarázatokkal

A szakkifejezések definíciója a Kisenciklopédiában

Ismeretterjesztés + keresőoptimalizálás

Így akkor is a cég oldalát találják meg az érdeklődők, ha egy-egy nyomdai szakkifejezés definícióját keresik. (pl. mi a bígelés vagy a vak formalakkozás?)

Ha bizonyítjuk szakértelmünket, hozzáértésünket és segítőkészségünket egy adott szakterületen, máris egy lépést tettünk abba az irányba, hogy tőlünk kérjenek árajánlatot!

Ez a fajta keresőoptimalizálás a blogbejegyzéseknél is megjelenik.

A keresőoptimalizálás eredményei nemcsak a blogbejegyzéseknél látszanak, a jelen frissítés írásakor, 2020 augusztusában például nyomda 3. kerület kifejezésre a 2. helyen, digitális nyomda 3. kerület kifejezésre a 3. helyen jelenik meg még mindig organikusan.

Blogbejegyzések: szórakoztatás + ismeretek

A keresőoptimalizálás a bejegyzéseknél is szempont volt. Ezek egy része ismeretátadási céllal készült, és örömmel mondhatom, hogy biegelés vagy bígelés kifejezésre még 2020 májusában is 2. helyen áll az a cikk, amelyet a témában írtam (szakmai segítséggel).

A bejegyzéseket három kategóriára osztottam: hírek, hasznos és érdekes.

A Hasznosba kerültek az előbb említett szakmai cikkek, például A gépmesterek rémálma: a fóliázott színminta, Mire jó a füles borító?, Hasznos tippek biegeléshez.

A Hírek kategóriában rendszeresen bemutattam az új referenciamunkákat és természetesen az új CTP gépről is szó esett!

Az Érdekes kategóriában szórakoztató jellegű cikkek kerültek egyrészt a múltból: Szakáts mesterségnek könyvetskéje, másrészt a jelenből és a jövőből: a szintetikus papírtól a mesterséges intelligenciával felturbózótt névjegykártyáig. Ezek igen népszerűek voltak a Facebookon is…

 

Innen kezdődne az érdemi marketingtevékenység

Terveim szerint ezzel az igényes és hasznos weboldallal felszerelkezve itt kezdődött volna a vevőszerzés fizetett kampányokkal, címlistaépítéssel stb. A cégvezetés viszont úgy ítélte meg, hogy erre nincs keret. Így elváltak útjaink. Viszont örömömre szolgál, hogy egy színvonalas és professzionális honlap képviseli a nyomdát.

Színes blogbejegyzések

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This