Onlinemarketing-stratégia megtervezése, aztán…

1. lépés: Zöldkerti Meseház weboldal elkészítése

Ildikó csodálatos óvodapedagógus, mindenki ilyen óvónénit szeretne gyermekeinek! Meséken keresztül tanítja a kicsiket arra, hogy milyen fontos a barátság, a megértés, hogy mindenki fontos az életben.

A történetekből egy mesekönyv kerekedett, amelynek már weboldalra is szüksége volt…

 

Ne kapkodjuk el, először tervezzük meg a stratégiát!

Első személyes beszélgetésünk alatt kiderült, a mesekönyv mellett Ildikó nyári tábort is szervez a kicsiknek. Mindezeken felül pedig gyakran segít a hozzá forduló szülőknek jótanácsokkal: pályafutása során sokféle helyzettel, problémás gyerekkel (és szülővel) megküzdött már, van honnan merítenie!

Így aztán azt javasoltam, ne rögtön a weboldal megtervezésével kezdjünk, hanem gondoljuk át vállalkozásának főbb pilléreit, és azt, hogyan mutathatjuk meg mindezt a lehető legpraktikusabban, felhasználóbarát módon a weboldalon.

A kialakított stratégiát természetesen kitartóan célszerű követni. Minden vállakozásba rendszeresen sok időt és pénzt kell befektetni, hogy sikeres legyen. A gyerekkönyv-piac nagyon telített, termékünk megismertetése a közönséggel nem megy egyik percről a másikra.

„Nem mindegy, hogy weboldalam, vagy sikeres weboldalam van!
Nagyban függ a weboldalkészítő szakmai tudásától. A Duotone Kft. nemcsak weboldalt készít, hanem a megrendelés magában foglalja a legújabb marketingtevékenységet is.
Rita több évtizedes tapasztalatának és tudásának köszönhetően nagyon jól bánik az emberekkel. Nagy türelemének, nyitottságának és lendületes, fantasztikus munkabírásának köszönhetően nagyon sok olyan információt sikerült megértenem, ami szükséges ahhoz, hogy oldalam láthatóvá és felhasználóbaráttá váljon. Közös munkánk nagyon jó légkörben, szinte baráti hangulatban zajlik. Mindenkinek, aki sikereket szeretne elérni vállalkozásában javaslom, hogy kérjen időpontot Ritától, a Duotone Kft-től!…”

Kardos Ildikó

Óvodapedagógus és meséket író

Főbb tevékenységek = menüpontok

A három legfontosabb tevékenység kapott egy-egy saját menüpontot.

Ezeket egyelőre nem osztottuk tovább, hanem ahol szükséges, gombokkal segítem a navigációt az oldalon belül: kattintásra a megfelelő részhez ugrunk a lapon.

Mindhárom fő tevékenységhez tartozik blog is, ezek a bejegyzések az adott lap alján találhatóak.

könnyű navigáció

Címlap/főoldal = kedvcsináló a továbbiakhoz

A főoldalon a rövid bemutatkozás mellett az összes bejegyzésből lehet válogatni egy szűrhető blog segítségével.

Választhatunk egy kategóriát vagy az összes bejegyzésből időrendi sorrendben olvashatunk.

Annyi izgalmas és érdekes dolog történik a Zöldkerti Meseház táján, hogy biztos vagyok benne, lesz miről hírt adni!

szűrhető blogbejegyzések

Felhasználóbarát weboldalszerkezet: minimalisztikus űrlap

Mivel egy oldalon belül többféle funkció is helyet kapott – többek között a mesekönyv megrendelési lapja – igyekeztem a hellyel takarékosan bánni: az űrlap alapból teljesen rejtett, egyetlen cella látszik csak belőle.

Ha abban a cellában kiválasztja a vásárló a szállítási és fizetési módot, akkor jelenik csak meg a folytatás. Ezt a következő képen 1-2-vel jelöltem.

Tovább bővül a cellák sora, ha valaki céges minőségben szeretne vásárolni, ekkor megjelenik a cégnév és adószám mezője is (3.)

felhasználóbarát űrlap tervezése

Amennyiben valaki házhozszállítást kér, lehetőség van eltérő számlázási és szállítási cím megadására is, de ez utóbbi cellái is csak a megfelelő négyzet bepipálása után jelennek meg, mint az a következő képen látszik.

felhasználóbarát tervezés feltételes logikával

A weboldal technikai minősítése

A mellékelt montázsból jól látszik, hogy igen jó eredményt ért el mind a GTmetrix, mind a Pingdom tesztjein. Az oldal betöltődési sebessége a stockholmi szerverről tesztelve 491 milliszekundum, tehát nem kell attól tartania a weboldal tulajdonosának, hogy a Google hátrasorolással büntetné.

Google-barát technikai felépítés

Kész a weboldal: folyatjuk a marketingstratégia kivitelezését

Nem először írom le, hogy a weboldal csak egy eszköz, amely abban segít, hogy a stratágiai céljainkat megvalósítsuk, tehát inkább az út kezdete, mindsem a vége.

Most kezdődik a munka java, hiszen ki kell építeni a kapcsolatot a lehetséges vásárlókkal, a meglévőkkel pedig fenn kell tatani a jó viszonyt, mert nagyon is valószínű, hogy lesz a mesekönyvnek folytatása! A vállalkozás további terveiről még nem is beszélve.

Örülök, hogy segíthettem Ildikónak és bízom benne, hogy továbbfolytatjuk a megkezdett munkát. Köszönöm szépen kedves ajánlását!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This