Webes átverések

SEO – 3. rész

Ha azt kapod a pénzedért, amit ígértek, akkor hol az átverés?

Mi a különbség a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett hirdetés között? A videóból kiderül…

Addig is íme néhány további gondolat.

Van a keresőoptimalizálás és van a fizetett hirdetés. Nagyon nem mindegy, hogy melyikről van szó, milyen szolgáltatásra szerződünk. Mindegyik jó eszköz a vállalkozásunk népszerűsítésére, mindegyiknek van létjogosultsága csak legyünk tisztában vele, hogy melyik mire való, akkor tudjuk megfelelően megítélni, hogy mit kapunk a pénzünkért.

A fizetett hirdetés esetében a hatás addig áll fenn, amíg a pénzünk tart. Abban a pillanatban, ha elfogy a keretösszeg, a hirdetésünk leáll és nem fog további forgalmat generálni az oldalunkon.

Ezzel szemben a keresőoptimalizálás eredménye hosszú távú: a találati listában elért pozíciónkat hosszú ideig, gyakorlatilag ingyenesen megőrizzük. Így az egyszer befektetett pénz hosszútávon hasznot hajt a vállalkozásuknak.

Tehát mindkét megoldás jól hasznosítható, de különböző célok érdekében. A fizetett hirdetés például egy induló vállalkozás esetében hasznos, amikor még a keresőoptimalizálással nem sikerült jó eredményt elérni. Másik gyakori eset, amikor szezonálisan vagy kampányszerűen szeretnénk egy terméket vagy szolgáltatást kiemelni. Akkor is jól jöhet a fizetett hirdetés, hogyha olyan nagy a verseny egy adott kulcsszóra, hogy nagyon nehéz keresőoptimalizálással a találati lista elejére kerülni.

Ha tehát valaki azt ajánlja fel hogy egy havi összegért a találati lista elején lesz lesz a vállalkozásunk weboldala, azt kell vele tisztáznunk, hogy milyen eszközzel akarja ezt elérni: fizetett Google hirdetéssel (addig van hatás, amíg fut a hirdetés) vagy keresőoptimalizálással (hosszútávú hatás). Mind a kettő jó, csak nem ugyanarra való, és ezt nem árt az elején tisztázni.

Ha szeretnél tisztábban látni a weboldaladdal kapcsolatban, szívesen segítek. Ezen az oldalon felveheted velem a kapcsolatot.

Különböző SEO-átverésekkel kapcsolatban készítettem további két vidót, illteve cikket, itt megnézheted az elsőt, itt pedig a másodikat.

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This