A weboldal nem kerti törpe!
A magára hagyott weboldal semmire sem jó
Miért nem tesz jót egy weboldalnak ha nem csinálunk vele semmit?
1. Rámutató linkek nélkül csak lebeg az űrben a weboldal
Önmagában az, hogy készen van egy weboldal, nem jelenti azt, hogy bekerül a Google rendszerébe. Ehhez kívülről rámutató linkek kellenek. Szerezhetünk ilyeneket ingyen vagy pénzért, fizetett hirdetésen keresztül vagy szívességi alapon. Egy biztos, ha oldalunk nincs összeköttetésben a webes háló legalább néhány pontjával, akkor a Google nem tudja feltérképezni és rangsorolni.
A weboldalkészítésnek a linképítés nem része, az hivatalosan az off-page keresőoptimalizálás alá tartozik. Persze lényegtelen, hogy mit, hova sorolunk, a lényeg, hogy nem „jár magától”, csak akkor, ha a szerződésben megállapodtak róla.
2. Nem igazodik a kijelző méretéhez a tartalom
Ha nagyon régi a weboldal és nem reszponzív, vagyis ha nem alkalmazkodik a kijelző méretéhez a tartalom, akkor mobiltelefonról olvashatatlan, kezelhetetlen az oldal. Márpedig manapság minimum az egyharmada a weboldal látogatóinak mobilról érkezik.
Ezt a Google is annyira komolyan veszi, hogy a weboldal értékelésekor a mobilos élményt tekinti elsődlegesnek!
Tehát a régi honlapot át KELL alakítani a kor elvárásainak megfelelően, különben nincs semmi értelme a fenntartásának.
3. A mondanivalót illik frissíteni
Friss hírek címszó alatt 2010-es bejegyzés??? Nem vett túl jó fényt a cégre. Ez is abba az irányba mutat, hogy ha valami nem megy, akkor ne erőltessük, Szüntessük meg a Friss hírek menüpontot, ha sem időnk, sem ötletünk nincs arra, mit kezdjünk vele.
A cég termékei, szolgáltatásai biztosan változnak az évek alatt. Remélhetőleg új referenciákat is be lehet mutatni…
A Google a találati listák összeállításakor figyeli, hogy az oldalon milyen gyakran történik aktivitás. Így nem csodálkozhatunk, ha a 10-15 évvel ezelőtt elkészült oldal, amelyen azóta EGY BETŰT SEM változtattak, nem szerepel jól már semmilyen kulcsszóra.
4. Egy jó domain már nem elég
Egy másik cikkemben és a hozzá kapcsolódó videóban szó volt arról, hogy régen egy jól megválasztott, pontos egyezésű domain már fél siker volt – azonban manapság ez már nincs így!
A jól hangzó domain és a weboldal önmagában – akármilyen színvonalasan van is elkészítve – manapság már nem elég, valamilyen módon mindenképpen „reklámozni” kell az oldalt. Akár pénzért, akár ingyen, a Facebookon keresztül vagy bármilyen más formában, többféle csatornát és eszközt felhasználva.
5. Technikai kérdések…
Viszonylag újabb oldalaknál is alapvető probléma a kód tömörítésének hiánya, ami lassabb oldalbetöltést és így a találati listában rosszabb besorolást eredményez.
Érdemes ebben is segítséget kérni szakembertől, hiszen a jó helyezéshez ez is alapvető.
Összegezve: a weboldal rendszeres felmérésére és módosítása szükséges
Mint a videóban is elhangzik, akár kisebb volumenű (=olcsóbb) módosításokkal is jelentősen lehet javítani az oldal megítélésén mind a látogatók, mind a Google szemében.
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.