Színhasználat vállalkozásoknak

Miért változtatta meg a színét pirosról zöldre a McDonald’s?

Ha pirosra és sárgára gondolunk, milyen márka jut az eszünkbe? Könnyen lehet, hogy valamilyen gyorsétteremre asszociálunk (például KFC, Burger King), és ez nem véletlen.

A vörös szín figyelemfelhívó, izgató, étvágykeltő, a sárga pedig barátságot és boldogságot sugároz. Tökéletes kombináció egy gyorsétteremnek! Ráadásul a sárga szín látható legjobban nappali fényben is, így a vendéglők messziről is jól észrevehetőek.

McDonald's színhasználata
Színhasználat, színpszichológia vállalkozásoknak

Ha ennyire jó ez a kombináció, miért változtatott a McDonald’s?

Európaszerte számtalan támadásnak volt kitéve a cég az évtizedek során.

A környezetvédelmi aktivisták a gonoszság és kapzsiság mintaképeként mutogattak rá, ezért 2007-től a McDonald’s beindított több olyan kezdeményezést, amelyek a környezettudatosságra és a társadalmi kezdeményezésekre fókuszáltak.

Komoly erőfeszítéseket tettek az étteremlánc megreformálására, az összetevők fenntartható termelésének biztosítására, a környezetbarát működés kialakítására (például az elhasznált sütőolajból biodízel készítése). Bár még mindig gyorsétteremről beszélünk, az egészségtudatos étkezés egyértelműen előtérbe került.

Ez a környezet- és egészségtudatosság jelenik meg a logó megújult, zöld színében – legalábbis Európában.

Úgy tűnik, az Egyesült Államokban még nem készültek fel erre a váltásra, ott továbbra is piros-sárga a McDonald’s színe.

Mit szűrhetek le ebből a vállalkozásomra nézve?

A színek gyorsabban váltanak ki érzéseket, érzelmeket az agyban, mint a szavak vagy a formák.

A vállalkozásunkra jellemző színek – amelyek a névjegykártyától a weboldalunkon keresztül az autómatricáig számos helyen megjelenhetnek – már akkor hatást gyakorolnak a nézőre, amikor még egy sort sem olvasott tevékenységünkről.

Egyértelmű tehát, hogy érdemes átgondolni, megtervezni, milyen üzenetet akarunk sugározni.

A másik tanulság számomra az, hogy igenis, lehet és kell is változtatni a cégünk arculatán, ha erre szükség van. Merjünk belevágni!

Fogok még színhasználatról, színpszichológiáról írni, lájkold Facebook-oldalunkat, nehogy lemaradj!

Bejegyzésemhez ezt, ezt és ezt a forrást használtam.

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This