Felhasználóbarát tartalom és
hatékony szerkezeti felépítés

Weboldaladnak a látogatója két dolgot szeretne: 1. gyorsan 2. megkapni azt, amiért jött.

Előfordulhat, hogy technikailag is megfelelő egy weboldal, a tartalma is jól optimalizált és elegendő látogató érkezik rá, valahogy mégsem hozza a kívánt üzleti eredményt. Gyakran szembesülnek ezzel azok, akik fizetett, kattintásalapú webes hirdetéseket használnak (pl. Google Adwords, Facebook Ads): a hirdetés hatására a weboldalra érkező látogatók száma megugrik, de a vásárlások/megrendelések száma nem nő számottevően.

A nagy forgalom biztosítása után a következő lépés az eladás irányába egyrészt az, hogy az oldal megadja azt az információt, amire a látogatónak szüksége van, a másik pedig, hogy az érdeklődő meg is találja, amit keres.

l

Felhasználóbarát tartalom

A szöveg

  • arról szól, amire kíváncsiak vagyunk (például nem egy általános ismertetőt találunk, miközben egy konkrét terméket szeretnénk megvásárolni);
  • bőséges, benne van a lényeg, nem túl általános;
  • könnyen érthető, nincsenek benne helyesírási, stilisztikai hibák, nem automata fordítóprogrammal készült;
  • nem túlzottan tudományos, szakmai, bármilyen felhasználó számára érthető.

A képek

  • termékeladásnál duplán fontosak: a sok, jó minőségű, a keresett terméket hitelesen bemutató termékfotó növeljük a vásárlási kedvet;
  • egyediek, valósak, nem százszor látott stockfotók.

Felhasználóbarát weboldalszerkezet

  • nem bonyolult az oldal felépítése, kevés lépcsőn keresztül érhető el a keresett tartalom;
  • minden oldalról elérhető az egész menüszerkezet;
  • a lényeges elemek a hajtás feletti tartalomban vannak;
  • az oldal reszponzív, mobiltelefonon is kellemes felhasználói élményt nyújt;
  • a betűk jól olvashatóak, a színek kontrasztosak, a háttérképen a szöveg könnyen olvasható;
  • felesleges intro, animációk, felugró ablakok nem zavarják az érdeklődőt;
  • nem túl kreatív az oldal szerkezete, a megszokott módon lehet navigálni;
  • a folyamatok (például a fizetés, űrlap kitöltése) kevés, könnyen áttekinthető lépésből állnak;
  • az oldal betöltődése gyors, ezért a látogató nem távozik (erről a Google-barát oldalon olvashat részletesebben).

8-10 másodpercünk van: marad vagy megy a látogató?

Ennyi idő alatt feltérképezi az oldalt, hogy erre van-e szüksége, hogy jó helyen jár-e, tetszik-e neki, amit lát. A kép ezt a folyamatot szemlélteti (a cikk itt olvasható):

0-3 másodperc: Mi ez?
+2 másodperc: Érdekel engem?
+5 másodperc: Jó lesz ez nekem?
+5 másodperc: Jól tettem, hogy maradtam?

És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy egyáltalán kivárta-e, hogy betöltődjön a tartalom! Felmérések szerint 25%-os lemorzsolódásra számíthatunk, ha nem töltődik be az oldal 3 másodperc alatt.

Ez azonban a weboldal technikai felépítésének kérdéskörébe tartozik, ott foglalkozunk vele részletesebben.

felhasználóbarát tartalom és weboldalszerkezet

Nagyon fontos, hogy figyelemmel kísérjük a Google algoritmus-változtatásait, amelyekből tájékozódhatunk, hogy milyen elvárásoknak kell a változó világban weboldalunknak is megfelelnie. Persze ez a tájékozódás nem a weboldaltulajdonos/válallkozó, hanem a szakember dolga (mint amilyen én is vagyok).  Itt egy bejegyzés egy igen fontos változásról, olvasd el azt is a Google 2021-es nagy algoritmus-frissítéséről!

A hajtás feletti és alatti tartalom

További gyakori probléma, hogy nagyon fontos elemek a hajtás alatt találhatóak.

Mi az a hajtás?

Az a képzeletbeli vonal, amely elválasztja a lap tetején lévő, görgetés nélkül is látható részt a továbbiaktól.

A hajtás feletti tartalom pedig a görgetés nélkül elérhető tartalom egy adott oldal tetején. Alapelv, hogy az emberek nem görgetnek! A 8-10 másodpercbe nem sok fér bele, tehát a leglényegesebb elemeknek a legfelső, hajtás feletti részben kell megjelenni.

 

hajtás felett különböző monitorokon
hajtás feletti tartalom

Természetesen, ha felkeltettük az érdeklődését, látogatónk továbbolvas és lejjebbgörget, de a fontos dolgok legyenek fent, szem előtt (akciós ár + „Megrendelem” gomb)!

A “nem görgetnek” alapelv kevésbé érvényes mobiltelefonon, hiszen annak olyan kicsi a képernyője, hogy nem lehet megúszni görgetés nélkül. Ez viszont még jobban ösztönöz arra, hogy a lényeget felülre rakjuk, hiszen az aljára csak a legkitartóbbak fognak eljutni.

Azt sem árt figyelembe venni, hogy a különböző felbontású és méretű eszközökön más és más a hajtás feletti tartalom. Nem árt a lehető legtöbbféle eszközön tesztelni a leendő oldalt – de ez persze a hozzáértő webfejlesztő dolga!

Felhasználói élmény

Összegezve: mindaz, amivel a látogató a weboldalon találkozik – kezdve az oldal betöldődési sebességétől – meghatározza a felhasználói élményt. Az a cél, hogy ez minél jobb legyen. A Google algoritmusa a maga technikai eszközeivel próbálja biztosítani, hogy a legjobb minőségű oldalak kerüljenek előre a találati listában, de ezen túl a felhasználóé lesz az utolsó szó.

Hogyan készítsünk felhasználóbarát, ütős tartalmat weboldalunkra?

Ha úgy érzed, nem boldogulsz, kérj segítséget, foglalj időpontot tanácsadásra ezen az oldalon!

Addig is íme néhány jótanács. A legfontosabb: gondolkodj a látogató fejével! Mi az, amire rákeres a Google-ban?

Mi az a termék vagy szolgáltatás, amelyet keres, és a Te oldaladon megtalálható?

Milyen tulajdonságai vannak ennek a terméknek? Előnyök, hátrányok, fényképek minden oldalról!

A konkurenciához képest miért érdemes Hozzád fordulni? Nem csak az árversenyről szól a világ! Több vagy kiegészítő szolgáltatást nyújtasz? Ingyenes házhoz szállítást vállalsz? Nagyobb tapasztalatod van a területen? Tovább tartasz nyitva?

Ezeket az előnyöket világosan fogalmazd meg! Természetesen nem szabad a versenytársat kritizálni (különösen név szerint), de kiemelni a saját előnyös tulajdonságainkat nagyon is kell! Hogyan tudja meg különben a látogató, hogy nálunk érdemes vásárolni? Hogyan tudjuk őt néhány másodperc alatt meggyőzni?

Ha felkeltettük az olvasó érdeklődését, tovább fog időzni az oldalunkon, és – ha a weboldal szerkezeti felépítése is felhasználóbarát – egyre nagyobb az esélye, hogy az üzlet megköttetik.

Felhasználói szándék – mesterséges inteligenciával kiegészítve

Az emberek arra keresnek rá, amit ők akarnak. Például nyomtatót bérelni. A cégek viszont nyomtatók bérbeadásával foglalkoznak. Ha a potenciális ügyfelek fejével gondolkodnak, és úgy tűnik, ebben az iparágban ez meg is valósult, például a „nyomtató bérlése” kifejezésre optimalizálják oldalukat.

A kép mutatja, hogy ez meg is valósult! Az első találati oldalon az összes, fizetett és ingyenes (organikus) találat között alig találkozunk a bérbeadás szóval, a bérléssel viszont annál többször.

Különösen figyelemre méltó ez az eredmény, ha látjuk, hogy a Google RankBrain mesterséges inteligenciája is beszállt a játékba.

„Nyomtató bérbeadása” kifejezésre kerestünk, az algoritmus viszont felismerte, hogy a szándékunk a bérlés, és ennek megfelelő találatokat adott ki.

 

felhasználóbarát tartalom

Felhasználóbarát szerkezeti felépítés

Ehhez a marketingesnek/webfejlesztőnek/online marketingesnek illik érteni. Honnan tudhatja a megbízó, hogy az illető ért hozzá? Hát ez nehéz ügy, legjobb, ha a referenciák meggyőzők.

Ha már kész a weboldal, de felmerül, hogy a struktúrája nem tökéletes, igénybe lehet venni különféle szoftvereket is. Ezekkel hasznos információkat gyűjthetünk felhasználóink viselkedéséről. Többfélével találkozhatunk: van szemmozgást követő, egérmozgást követő, és a legjobban elterjedt (és ingyenes!), a Google Analytics, amellyel a látogató weboldalunkon eltöltött idejét, az oldalak közötti navigációt, belépési és kilépési oldalát és még számos hasznos adatot szerezhetünk.

Összegzés

A felhasználóbarát tartalom és szerkezeti felépítés az egyik legnehezebb területe a weboldal összeállításának, de enélkül biztosan nem lesz jó a felhasználói élmény! Nagyon sok múlik rajta, és nem állnak rendelkezésre olyan könnyen számszerűsíthető adatok, mint amilyenekkel a technikai felépítésnél találkozhatunk. Így kifizetődik, ha képzett szakemberre bízod magad. Nekünk több, mint 15 éves tapasztalatunk van, egyeztessünk időpontot egy tanácsadásra!

|

"Honlapunk több hónapos együttműködés alatt készült el. Nagyon részletes egyeztetés után precízen, a megbeszéltek alapján készült el. Sok hasznos javaslatot is kaptunk, ami az új oldalunk előnyére válik."

Buzás Csaba
Bentley Magyarország Kft., tulajdonos

|

"A weboldalunk újratervezése kapcsán dolgoztunk együtt Ritával. Kemény munka, sok feladat, időnként nehéz percek jellemezték a kooperációt. A közös munka során Rita akkurátus, következetes, precíz és türelmes hozzáállása, fáradhatatlan munkája, a többiek munkára való ösztönzése, megoldáskereső hozzáállása és szakmai profizmusa meghozta gyümölcsét. Köszönjük!"

Feleki Katalin
menedzser, Szentendrei Árvácska Állatvédő Egyesület

|

"Sok hónapig tartó közös munkánk eredménye egy olyan weboldal, ami számunkra a legmegfelelőbb lett. Sok érdekes tanáccsal ajándékozott meg bennünket és persze igyekeztünk eleget tenni a kéréseinek, hiszen tudtuk hogy mind miértünk van.

Nem volt velünk könnyű dolga, de nagy türelemmel viselte és mindig ugyanolyan kedvességgel fogadott bennünket. Köszönjük, hogy együtt dolgozunk."
Geri Zsolt
kártevőirtó

|

"A SzámTámAdó kft. honlapjának elkészítése kapcsán partneri ajánlás alapján kerültünk kapcsolatba.

A projectet kézben tartotta, szakmai tapasztalatait kihasználva rengeteg hasznos észrevétellel segítette az eredményes munkát."

Dobai Gábor
SzámTámAdó Kft.
 

|

"Ritát a szakmai weboldalam elkészítésével bíztam meg. Rendkívüli körültekintést és proaktivitást tapasztaltam a részéről, és a haladásunk során mindig meglepett egy-egy olyan fontos információval, amelyre magamtól sosem gondoltam volna, de a weboldal sikeressége szempontjából fontosnak bizonyult! Nem voltam számára könnyű eset, de türelemmel viszonyult hozzám, amit ezúton is köszönök! :)"

Zámbori Miklós
pénzügyi tanácsadó

|

“Évek óta dolgozunk együtt a Duotone Kft-vel és Ritával, mindig gyors, pontos, kreatív. Az általa tervezett honlapjaink látványosak és eredményesek. Köszönjük kedves, barátságos, türelmes és sikeres munkáját.”

 

Dr Pálfi Zoltán
Urpion Kft. tulajdonosa, urológus szakorvos

|

„Weboldalunk elkészítése személyes megbeszélés és tanácsadás keretében részletes igényfelmérést követően gyorsan és precízen történt meg.

A folyamatos kapcsolattartás segítette a megválaszolandó kérdésekben a döntéshozatalt. Lépésről lépésre haladva több variáció közül választhattam. Köszönöm a munkát!”

Csillag János
tulajdonos, ügyvezető, Középfesz Kft.

|

"Nagyon köszönöm a sok segítséget. Rita nagyon felkészült és széles látókörben tud profin dolgozni. A weboldal szuper lett és érthető, elérhető könnyen.

Minden részletre ügyelt, felhívta olyan dolgokra is a figyelmemet, amit magamtól nem vettem volna észre. Igazi élmény volt vele együtt dolgozni."

Krepsz Gábor
Ragaszt-Team Kft.

|

“Rita építette az új website-unkat, nagyon szép lett. Annak ellenére, hogy hat óra időeltolódással dolgoztunk együtt (mi Mexikóban, Rita Magyarországon) nagyon gyorsan és zökkenőmentesen ment a munka. Rengeteg hasznos tanáccsal látott el és olyan dolgokra hívta fel figyelmünket amire nem is gondoltunk volna. Köszönjük szépen!"

Kamarás Norbert
A Hmex tulajdonosa

|

„A honlapunk kialakításában és frissítésében évek óta dolgozunk együtt a Duotone Kft-vel. Mindig preciz, pontos, dinamikus, kreatív munkát végeztek. Jelenlegi megújítás során Rita szakértelmével, gyors és minden részletre, kérésre kiterjedő munkájával egy elképzeléseinknek megfelelő, jól használható honlapot alkotott számunkra. Köszönjük kedves, barátságos és hatékony munkáját.”

Dr. Kegye Adrienne
sugárterapeuta, pszichoterapeuta szakorvos

|

“Nem mindegy, hogy weboldalam, vagy sikeres weboldalam van! Nagyban függ a weboldalkészítő szakmai tudásától…. Rita több évtizedes tapasztalatának és tudásának köszönhetően nagyon jól bánik az emberekkel.
Mindenkinek, aki sikereket szeretne elérni vállalkozásában javaslom, hogy kérjen időpontot Ritától, a Duotone Kft-től!…"

Kardos Ildikó
Óvodapedagógus és meséket író

Pin It on Pinterest

Share This