Egy elkészült weboldal +
a tárhelyen is múlik!
Manapság, amikor az oldal betöltődési sebessége az egyik legfontosabb tényező a Google-besorolás szempontjából, érdemes figyelmet szentelnünk a tárhelyek paramétereinek is.
Ha a referenciaoldal érdekel, olvass tovább, ha a tárhelyekkel kapcsolatos rész, akkor kattints ide!
Először nézzük az új weboldalt!
Egy nemrégóta működő könyvelőirodának bemutatkozóoldalra volt szüksége. Így az elkészült honlap is a „majdnem egyoldalas” weboldalak közé tartozik (ezek előnyeiről, hátrányairól itt írtam részletesebben). Erre is jellemző, hogy a felső menüsorban a linkekkel az oldalon belüli aktuális tartalomhoz ugorhatunk.
A weboldal minimalisztikus dizájnt kapott. A könyvelés nem olyan szakma, hogy referenciaképeket lehetne hozzá társítani, abban pedig egyetértettünk az Ügyféllel, hogy inkább mellőzzük a beállított, „öltönyös-kosztümös emberek
- kezet fognak,
- elmélyedten tanulmányoznak dokumentumokat,
- illetve „számológéppel számolnak kávézás közben” típusú fotókat.
Így maradtunk a geometriai formáknál, néhány ikonnal felturbózva. Mindemellett egy kis animációval így is izgalmassá lehetett tenni az oldalt.
„A SzámTámAdó kft. honlapjának elkészítése kapcsán partneri ajánlás alapján kerültünk kapcsolatba. A projectet kézben tartotta, szakmai tapasztalatait kihasználva rengeteg hasznos észrevétellel segítette az eredményes munkát.”
A honlap az egyszerűség ellenére technikailag magas színvonalú (másmilyent nem is csinálok), hiszen igényes Ügyfelem megértette, hogy a jó Google–besoroláshoz ez ugyanolyan fontos, mint a tartalom.
Ezekkel a kérdésekkel egy menüpontban és több bejegyzésemben is foglalkozom: Mi van a weboldal felszíne alatt?, illetve 2018 júliustól…
A weboldal igényessége mellett egy további fontos dologra is felhívnám a figyelmedet, és ez pedig a tárhely kérdése. Ezen is múlik a honlap teljesítménye.
A tárhely „minősége”, beállításai is számítanak
Ugye, nem kell részleteznem, micsoda különbségek vannak árban és minőségben, ha lakást szeretnénk bérelni. Ugyanez a helyzet a tárhelyek esetében is.
Ez az írás nem egy mélyenszántó, technikai paramétereket boncolgató összegzés. Éppen csak pár, a laikus számára is könnyen érthető területet érintek. A cél az, hogy egyrészt a weboldaltulajdonosokban felkeltsem az igényt arra, hogy odafigyeljenek erre a tényezőre is, másfelől megértsék, hogy milyen kihatása lehet a tárhelynek az ügyfélelégedettségre vagy a Google-besorolásra!
HDD vs. SSD
A HDD tárhelyek klasszikus merevlemezeken/winchestereken tárolják az adatokat. Az SSD tárhelyek olyanok, mint egy nagy pendrive, nem tartalmaznak mozgó alkatrészeket.
Az SSD tárhelyek sokkal gyorsabb kiszolgálást biztosítanak. És pont. Árban csak kicsivel drágábbak a HDD-nél.
Osztott tárhely (shared hosting) – de milyen?
A cikkben szereplő kis méretű, kis látogatottságú oldal esetében a megosztott tárhely teljesen megfelelő választás – ahogy egy diák is jól elvan két barátjával albérletben egy háromszobás lakásban. A fürdőszobahasználatot (= memória-, CPU-használat) is meg tudják szépen oldani egymás között…
Az viszont valószínű, hogy ha tizen osztoznak a lakáson és a fürdőszobán, csúcsidőszakban lassulás, dugók keletkeznek. Az erőforrások nem tudják kiszolgálni zökkenőmentesen az igényeket…
Hasonlóképpen nem mindegy, hány és milyen weboldal osztoszik azon a bizonyos közös tárhelyen.
A beállításokon is múlik
Ráadásul a tárhely beállításairól még nem is beszéltünk. Ezek is támogathatják vagy gátolhatják oldalunk legoptimálisabb működését…
A különbségek szemléltetésére álljon itt néhány előtte-utána kép. Az „előtte” képek a weboldal ideiglenes tárhelyén készültek, az „utána” képek pedig a végleges tárhelyen. Szerencsére a különbségek nem túl jelentősek, a gyors működés továbbra is biztosított!
Ezzel a bejegyzéssel szerettem volna felhívni a figyelmet arra, hogy milyen fontos megbízható, jó minőségű tárhelyszolgáltatót választani. Ezek az ügyfél számára közvetlenül nem látható tényezők jelentős különbségeket okozhatnak az oldal betöltődési sebességében, Google-besorolásában, illetve áttételesen az ügyfelek elégedettségében.
Ha szeretnéd átterveztetni oldaladat, ne habozz!
Jelentkezz tanácsadásra, és beszéljük meg a lehetőségeket!
Bozókiné Antal Rita
2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.
