Kattintás nélkül is

forgalom

weboldaladon?

IGEN!

Igen, lehet kattintás nélkül is forgalmunk, érdemes a lehetőségeket kimaxolni: éljünk ezekkel az egyre élesedő versenyben!

 

Mit értünk kattintás nélküli forgalmon?

Azt, amikor a Google-keresés során az érdeklődő megkapja a választ a kérdésére anélkül, hogy rá kellene kattintani bármilyen linkre.

Az emberek a lehető leggyorsabban szeretnék kielégíteni az információigényüket, ezért a weboldalak esetében is nagyon fontos, hogy minél kevesebb kattintással jusson el a látogató a problémája megoldásához / a kívánt tartalomhoz.

Ezt fokozhatjuk azzal, hogy akár úgy is kielégíthetjük az érdeklődő igényeit, hogy gyakorlatilag nem kell a weboldalunkra látogatnia azért a bizonyos információért. Ezekről a lehetőségekről van szó ebben a cikkben és a kapcsolódó videóban.

 

Mostohán kezelt metatagek: title (cím), description (leírás)

Még mindig sokszor látom, hogy ezek a mezők nincsenk kitöltve, a „webfejlesztők” elhárítják azzal, hogy ez SEO, és az nem az ő dolguk, a weboldal tulajdonosának meg fogalma sincs az egészről, szóval, amiről nem tudunk, az nem fáj…

Pedig ez az, ami a keresési találatoknál megjelenik, és a Google-listában elfoglalt helyezésünkre is nagy hatással van! Az érdeklődő ezzel az infóval találkozik először, nem mindegy, mit talál itt cégünkről.

Azért nem látunk itt soha üres sorokat, mert ahol nincs semmi beírva, ott a Google automatikusan kitölti a weboldal valamilyen tartalmával.

Vegyük inkább a kezünkbe az irányítást, és használjuk fel a felületeket okosan! Hiszen sok fontos információt megadhatunk itt a cégünkről: telefonszámot, címet stb. Így, akik konkrétan ez iránt érdeklődnek, azoknak nem szükséges továbbkattintani a weboldalra.

title, description

Rich snippets, featured snippets – bővített kivonatok – haladóknak

Google már régóta bevezetett többféle, úgynevezett „rich snippet”, illetve „featured snippet” tartalmakat, amelyek pluszt adnak a megjelenő információhoz. Ilyen tipikusan a csillagos értékelés, árfekvés, elkészítési idő stb.

A megjelenítés fő kiváltója a keresési szándék, tehát a Google akkor ad ki ilyen bővített adatokat, ha úgy érzi, erre van szükségünk. Vagyis sok esetben a Google a saját döntése alapján adja hozzá a találathoz a pluszinfót, tehát csak mérsékelten befolyásolhatjuk, hogy ilyesmi megjelenik-e vagy sem.

Vannak komolyabb lehetőségek is. Itt bemutatok néhány ilyen „rich, illetve featured snippets” funkciót, alattuk némi magyarázattal. Ezek között találunk olyanokat, amelyeknél érvényesül a kattintás nélküli funkció, ilyen például az időjárás, definíciók, Mások ezeket a kérdéseket is felteszik (PAA/People Also Ask), Google Cégem. Természetesen mindegyiknél van lehetőség kattintásra is, így még részletesebb információhoz juthatunk.

csillagos értékelés rich snippet

Csillagos értékelés, rich snippet

időjárás: feaured snippet

Időjárás: feaured snippet

kiemelt hírek, adatlap

Kiemelt hírek, adatlap

definíció: feaured snippet

Definíció: feaured snippet

Mások ezeket a kérdéseket is felteszik

Mások ezeket a kérdéseket is felteszik (PAA)

google cégem + ajánlatok

Google Cégem + ajánlatok

Más esetekben inkább előtérbe tolt ajánlatként funkcionálnak a featured snippetek. Leginkább igaz ez a Shoppinghirdetéseknél (itt már természetesen nincs szó ingyenes forgalomról)…

Ennél látszik leginkább, hogy a feltételezett vásárlói szándék hívja elő ezt a „dobozt” az ajánlatokkal.

shoppinghirdetés - vásárlói szándék

Shoppinghirdetés – vásárlói szándék

Bár tehetünk lépéseket annak érdekében, hogy a megfelelő programkódokat elhelyezzük a weboldalunkon (ezzel elősegítjük, hogy ebben a formátumban a Google megjelenítse a találati listában a mi weboldalunkat is), annak az esélye, hogy egyszerű vállalkozásként ezt elérjük, elég csekély. Azért is van ez így, mert Magyarországon egy-egy konkrét kérdésre annyira kicsi a havi keresési volumen, hogy ezeket meg sem jeleníti a Google sok esetben.

Ide azokat válogatja be a Google, akik amúgy is a maguk területén eleve a csúcson vannak a  találati listákban, illetve a legnagyobb forgalmat generálják, mivel az EAT algoritmusból (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) ez következik. Tehát hogy átlagos cégnek ide bekerülni eléggé nehéz.

Az, hogy a „bővített kivonatok”  közül egyáltalán melyik jelenik meg egy adott nyelvű vagy földrajzi helyű böngészőben, megintcsak a Google döntésén múlik.

Összegezve: ezekkel a funkciókkal is lehet(ne) kattintás nélküli forgalmat generálni, a gyakorlatban azonban érdemes először az egyszerűbb megoldásokra fókuszálnunk.

Milyen lehetőségeink vannak még a kattintás nélküli forgalomszerzésre?

Mindenképpen ajánlom a Google Cégem felület használatát. Az ilyen ablakok is a Google kereséshez kapcsolódóan jönnek elő.

Vétek nem élni a lehetőséggel, hiszen itt is mindenféle releváns információt megjeleníthetünk a cégről a nyitvatartástól a telefonszámon át sokminden másig. Ez is egy kiváló lehetőség arra, hogy további kattintás nélkül információhoz jusson az érdeklődő.

Felvetődhet akkor a kérdés, hogy tulajdonképpen nincs is szükség weboldalra, hiszen a Google Cégemmel mindent meg lehet oldani! Én ezt soha nem mondtam és számos cikkben foglalkoztam ezzel amelyeknek a linkjeit itt megtalálod: Ingyenes weboldal? Kié a céges weboldal? Erről az oldalról a 2. és 4. videó.

Egy mondatban összegezve: a Google Cégem a Google tulajdona, a weboldal pedig a tiéd. Én semmiképpen nem szívesen bíznám a vállalkozásom teljes online kommunikációját egy olyan felületre, amely nem az én tulajdonomban van, tehát én nagyon is híve vagyok a weboldal fenntartásának. Emellett azonban kihasználom az összes lehetőséget, amit a Google Cégem ad!

 

Telefonszám! Telefonszám! Kattintható telefonszám!

A kapcsolódó (hamarosan megjelenő) videóban egy másik olyan területtel foglalkozom főleg, ami szintén a kattintás nélküli forgalomhoz tartozik, ez pedig a telefonszámok – különösen a kattintható = közvetlenül tárcsázható telefonszámok szerepeltetése.

Már egy 2013-as tanulmányban is kimutatták, hogy, ahol meg van adva telefonszám, ott az emberek a mobilos böngészés során 70%-ban rákattintanak és felhívják, hogy érdeklődjenek. Természetesen ez inkább termékértékesítéshez kapcsolódó vállalkozásoknál fordulhat elő vagy végfelhasználóknak szolgáltató vállalkozásoknál, mint a fodrász például.

A lényeg, hogy a kapcsolódó tanulmányból kiderül, hogy vétek nem szerepeltetni a telefonszámot különböző ingyenesen és organikusan megjelenő felületeken, illetve a Google Ads hirdetésben!

Mivel a telefonszámokat mobilról már közvetlenül, egy kattintással hívhatjuk, ennek a funkciónak a beépítése a weboldalba, a Google hirdetésbe vagy a Google Cégem szolgáltatásba alapvető fontosságú. Nézd meg a videót a részletekért!

 

A felhasználói élmény egyre fontosabb a Google-besoroláskor!

2021 májusában a Google egy új algoritmus-frissítést fog végrehajtani, és még jobban a felhasználói élményre fogja helyezni a hangsúlyt a találati lista kialakításakor. Ezzel egy következő cikkben és videóban részletesebben is fogok foglalkozni.

Mindenesetre addig van még időd, hogy a weboldaladnak és a kapcsolódó felületeknek átnézd a megjelenését és a lehetőségeidet maximálisan kihasználjad (és ezen belül megteremtsd a lehetőséget a kattintás nélküli forgalom növelésnek is)!

Ha szeretnéd, nagyon szívesen segítek neked ebben, vedd fel velem a kapcsolatot!

Bozókiné Antal Rita

2004 óta onlinemarketing-tanácsadás, marketingstratégia kialakítása, keresőoptimalizálás (SEO), közösségi média részvétel tervezése, kivitelezése. Webhelyadatok elemzése, konkurenciafigyelés, online kampányok kidolgozása. Tartalommarketing, szövegírás.

Pin It on Pinterest

Share This